Na síti vzniká druhá Prima
Česká republika by brzy mohla mít dvě televize Prima. Tu první, terestrickou, znají milióny diváků, druhá právě vzniká v internetové síti. Adresu www.prima.tv si totiž zaregistroval podnikatel Jiří Bartyzal z agentury Artefact Promotion. Ta kupříkladu stála za koncertem zpěvačky Pink v pražské Sazka Areně v roce 2004 a je členem mezinárodní asociace FRAPA, specializující se na rozpoznání a ochranu televizních formátů.
Druhá největší komerční televize Prima o situaci ví. “Celou záležitost jsme předali našim právníkům, kteří ji v současné době analyzují,” uvedla tisková mluvčí Primy Jana Malíková.
Bartyzalovým záměrem je vybudovat z Prima.tv internetovou skečovou televizi (žánrově podobný pořad Na stojáka vysílala HBO), kterou by navštěvovali diváci z celého světa.
“Zaměříme se především na zábavu,” říká Bartyzal. V současné době na této adrese běží pouze smyčka reklamních spotů, v plánu jsou první přímé přenosy ze sportovních akcí.
Zatím není příliš jasné, jak jsou internetové televize v Česku právně ošetřeny. Zákon o televizním vysílání podobný termín nezná, vyjádření předsedy Rady pro rozhlasové a televizní vysílání Václava Žáka se nepodařilo získat.
Původní Prima nemusí mít v tuto chvíli z internetové konkurence přílišné obavy. “V současné době sháníme investora, potřebujeme do začátku asi pět miliónů korun,” uvedl Bartyzal, který chce vysílání financovat z reklam.
Ve světové síti začínají být přitom podobné projekty populární. Úspěch například v poslední době zaznamenala stránka YouTube.com, která nabízí ke zhlédnutí krátké videošoty. Na konci června s ní začala spolupracovat americká televizní síť NBC, která chce internet využít k propagaci vlastních televizních show. Na stránkách YouTube se tak ocitnou ukázky z pořadů The Office, Saturday Night Life nebo The Tonight Show with Jay Leno.
Hospodářské noviny, 7.7.2006, autor: Aleš Borovan