Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

MTV slaví čtvrtstoletí

Redakce MAM31. 7. 2006

V Americe zrozená MTV se stala synonymem pro televizi vysílající především hudbu. Stanice, která se v éteru poprvé objevila před 25 lety, 1. srpna 1981, ale v poslední době dává videoklipům čím dál méně místa. V hlavním vysílacím čase se stále častěji objevují reality show všeho druhu nebo magazíny o životním stylu slavných. V posledních letech se také rozšiřuje nabídku po celém světě, dnes patří do impéria MTV více než stovka televizních kanálů.
MTV v současnosti patří mediálnímu koncernu Viacom, pod který vedle řady televizních stanic (hudební VH1, Viva či Coutry Music Television nebo dětský Nickleodeon) spadají i filmová studia Paramount. Kromě americké MTV se mohou na svou verzi stanice dívat diváci v Británii, Indii, Japonsku, Brazílii, Mexiku i ve většině evropských států. ČR zatím zůstává stranou zájmu, z někdejších socialistických zemí ale mají svou MTV třeba v Polsku a letos v září spustí vysílání kanály v pobaltských zemích.
Televize se od počátku zaměřila na mladší publikum, přízeň diváků si získala zejména nekonečnou záplavou videoklipů, které byly do té doby v televizním vysílání i hudebním průmyslu spíše výjimkou. Ale už první klip, který se na MTV objevil, Video Killed the Radio Star (Video zabilo hvězdu rádií) skupiny Buggles, jakoby předznamenal vývoj pop-music v příštích letech.
Vznik MTV totiž přinesl změny ve vnímání populární hudby, když se obrazové zpracování písní stalo přinejmenším stejně důležité jako hudba sama. Dnes prakticky nikdo nemůže dosáhnout úspěchu bez videoklipu, jehož rozvoj přinesl i výrazné změny do filmové profese. Se startem vysílání MTV jsou spojeny i začátky mnoha představitelů současné pop-music. Mezi první hvězdy hudební stanice patřili Michael Jackson nebo Madonna. Mezi videoklipy v repertoáru MTV se objevilo i několik od českých umělců – například Support Lesbiens, Clou nebo Sunshine.
Vysílání MTV mohli nemnozí majitelé satelitních přijímačů v tehdejším Československu zachytit již koncem 80. let, většímu okruhu diváků však začala být přístupná až s nástupem kabelové televize před deseti lety. S vysíláním některých pořadů koketovala ve svých začátcích televize Nova.
MTV od počátku ovlivňovala nejen prodej zvukových nosičů na celém světě, ale získala také značný vliv na životní styl velké části mládeže. Postupně se stanice začala věnovat vedle hudby i vážnějším tématům: v roce 1985 spoluorganizovala koncert Live Aid na pomoc Etiopii, o rok později se zapojila do kampaně Rock Against Drugs (Rock proti drogám). Popularitu přinesly MTV také její animované pořady, nejznámější jsou asi příběhy dvojice newyorských puberťáků Bavise a Butt-Heada. Na ty navázal seriál Darja o svérázné dospívající dívce nebo příběhy Houby Boba.
Koncem 90. let zaznamenalo vysílání MTV výraznou změnu, když začal klesat podíl videoklipů ve vysílání a začaly se objevovat magazíny a show nejrůznějšího druhu. K těm nejpopulárnějším patřila třeba show svérázného komika Toma Greena či pořad Jackass, ve kterém mladí lidé vyvádějí neuvěřitelné kousky (například sjíždějí na dětské tříkolce příkrý kopec), končící nezřídka řadou boulí a šrámů.
Asi největší úspěch MTV zaznamenala, když umístila kamery do domu Osbourneových – rodinné trampoty stárnoucího rockera a bývalého frontmana Black Sabbath Ozzyho, jeho ženy Sharon a dětí Kelly a Jacka přilákaly miliony diváků. Na Osbourneovy navázal pořad Newlyweds (Právě se vzali), v němž se rodinným životem prokousávali novomanželé, zpěvačka Jessica Simpsonová a člen skupiny 98 Degrees Nick Lachey – kteří se nedávno rozvedli. Na post nejpodivnějšího pořadu MTV pak aspiruje další reality show, ve které se vybraní jedinci pod dozorem kamery mohou díky práci plastických chirurgů přiblížit vzhledu své oblíbené hvězdy.

×

Vedra zvýšila prodej piva

Starší článek

Klasické faxy končí

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Portu

Portu spouští kampaň s Kovym zaměřenou na finanční gramotnost

Brandovou kampaň rozšířenou o zásah na sociálních sítích Kovyho, který se ve svých videích postupně věnuje krok po kroku celé…
5. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Jak žijí hrdinové, je i na nás, říká vítěz lednové AdParády

Poprvé ve videoformátu se ukázala pravidelná reklamní hitparáda Art Directors Clubu, jejíž produkci zajistila Creative Embassy s režisérem Vítem…
5. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Algebra útočí! Potřebuju kalkulačku! Zní z válčené vřavy nového spotu

Fakulta strojní Vysoké školy báňské – Technické univerzity Ostrava představuje matematiku po svém. Záběry jako z válečného filmu jsou…
4. 3. 20215. 3. 2021
Lidé

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy

Jakub Cabejšek, který do roku 2018 pracoval v Ogilvy a poté přešel na pozici kreativního ředitele do Proximity Prague a později…
4. 3. 20214. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více