Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

Microsoft bude otevřenější konkurenci

Redakce MAM20. 7. 2006

Americká softwarová společnost Microsoft se při vývoji nových verzí svého operačního systému Windows začne řídit dobrovolně přijatými principy transparentnosti, otevřenosti a spotřebitelského výběru, řekl viceprezident a hlavní právní zástupce firmy Brad Smith. Mohlo by to znamenat, že budoucí systém Vista by mohl nabízet na ploše například ikonu konkurenčního vyhledávače Google.
“Jestliže bude výrobce chtít umístit konkurenční vyhledávací servisy na plochu, bude to moci udělat,” řekl Smith v projevu k washingtonskému institutu New America Foundation. Microsoft tím odpovídá na požadavky amerických a evropských antimonopolních úřadů.
Microsoft uvedl, že chce vytvořit transparentní systém, který umožní otevřenou konkurenci mezi vývojáři softwarových aplikací a mezi výrobci počítačů. Bude se tím snažit poskytnout spotřebitelům širokou možnost volby. “Naším cílem při vývoji nových verzí Windows je ctít principy a být transparentní,” uvedl Smith.
Microsoft hodlá zakomponovat přímo do Windows Vista i vlastní vyhledávací servis, který by konkuroval světově nejpopulárnějšímu vyhledávači Google. To vyvolalo obavy z opakování případu Netscape z konce 90. let; tehdy Microsoft zahrnutím internetového prohlížeče do nové verze operačního systému Windows vyřadil dosud dominantní firmu Netscape ze hry. Systém Vista by měl po mnoha odkladech přijít na trh počátkem příštího roku.
Microsoft podepsal v roce 2002 dohodu s americkými antimonopolními úřady, části této dohody však příští rok vyprší. Tento měsíc Evropská komise firmu potrestala novou pokutou 280,5 milionu eur za to, že neplnila její požadavky na poli hospodářské soutěže.

×

Češi utrácejí za deodoranty a antiperspiranty stále více peněz

Starší článek

Vodafone zastavil přípravu UMTS

Novější článek

Podobné zprávy

Média
Foto: Rock Radio

Rádio Beat a RockZone budou mít v Praze konkurenci

Skupina Media Bohemia pokračuje v rozšiřování svého působení. Rock Radio, které do zmíněné skupiny patří lze od začátku března naladit…
2. 3. 20212. 3. 2021
Marketing

Tomáš Čupr plánuje dobýt Evropu. Pomůže rekordních pět miliard od investorů

Získané finanční zdroje použije Rohlik Group na expanzi na stávajících trzích, pro vstup do Německa a na další mezinárodní…
2. 3. 20212. 3. 2021
Marketing

Agentury Konektor Place pomáhají Praze s podporou pěstounské péče

Po úvodní části komunikace, která lákala na fiktivní sitkom Pěstouni, nyní kampaň vstupuje do další fáze. Poběží v médiích…
2. 3. 20212. 3. 2021
Marketing

Lesenky.cz dělá od letoška PR strategii Kofoly

Brněnská PR a marketingová agentura Lesensky.cz bude mít v roce 2021 na starosti PR strategii nápojářské značky Kofola.
2. 3. 20212. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Výzkumné oddělení skupiny Knowlimits řídí Zdeněk Kubena
Dan Materna bude manažerem Czech Press Photo

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více