Mediální telefon

7. 7. 2006 00:07

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Globální nástup nových technologií a služeb v médiích už nelze zastavit. Uživatelé, posluchači i diváci jsou stále náročnější, čekají služby kdykoliv a kdekoliv, inovace, vyšší kvalitu za nižší ceny. Investice každoročně obrovské, výnosy stále stejné… Od GSM se přitom přechází k EDGE, WCDMA, HSPA a WiMAX. Sotva se vybudovala architektura 3G, už se hovoří o 4G. Obsah dosavadních analogových médií se stává výživným krmivem pro hladové digitální sítě, neboť provozovatelé sítí nemají nový, na míru šitý obsah digitální. Obsah stojí mnoho peněz a „nevynáší“ tolik a ihned jako zpoplatnění balíčků služeb nové infrastruktury. Přežijí jen inteligentní a silní.

Konvergence technologií umožňuje využít multimedialitu v „mobilním“ rozlišení a přinášet hlasovou i obrazovou komunikaci, download i upload jakéhokoliv atraktivního obsahu. Veškeré vzdělání, informace, kultura a zábava tak může být v pohybu. Vysokorychlostní přístup umožňuje přehrávání videoklipů, sportovních aktualit, hraní individuálních i skupinových her a poslech hudby či jazykových kurzů. Rychlý internet či wifi, e-mail, office služby, GPS, VoIP hovory, mobilní rádio či televize jsou už dnes normou zítřka. Zprávy můžete mít ihned a lze je ihned i vytvářet: nejnovější zpravodajství či informace o počasí nebo dopravní situaci, telefonní videokonference i další typy mobilní komunikace s učitelem, lékařem, záchrankou, policií. To jsou možnosti obousměrné komunikace. Staňte se virtuálním žákem, mobilním reportérem prestižních deníků, televize či rozhlasu. Kvalita nahrávání zvuku, fotografií či videa 3G mobilem to umožňuje. Jeden „sólokapr“ vám zaplatí volání za celý měsíc. Vzhledem k existenci médií veřejné služby se i zde odkrývají netušené možnosti rozvoje. A toho se někteří soukromníci děsí. Možná za nějaký čas to „své“ rádio či „svou“ televizi už ani nepoznáte, protože se stane součástí nabídky obsahu vašeho mobilního operátora.

Ekonom, 7.7.2006, autor: Štěpán Kotrba, člen Rady ČRo

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.