Každý druhý Čech se na internetu seznamuje

31. 7. 2006 14:07

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Seznámení prostřednictvím internetu je dnes běžnou věcí pro 49 procent lidí na síti. Výhradně přes internet, tedy bez pomoci tištěných inzerátů, se seznamuje 37 procent tuzemských uživatelů internetu. Vyplývá to z průzkumu, který na svých webových stránkách mezi 2910 uživateli internetu provedl portál Centrum.cz.
V úspěšnost seznamování přes síť věří 64 procent oslovených a z nich má zhruba polovina (31 procent) s touto moderní formou hledání partnera kladnou osobní zkušenost. K internetu už je přitom připojena více než třetina všech obyvatel země. Podle oficiálních statistik NetMonitoru se každý měsíc k celosvětové síti připojí přes 3,5 miliónů Čechů.
Z průzkumu portálu Centrum.cz vyplývá, že zhruba každému třetímu respondentovi jde při seznamování na internetu o sex nebo flirt. Ten hledají hlavně lidé s maturitou. Naopak vysokoškoláci mají největší zájem o vážný vztah. Výhradně vážný vztah nebo lásku hledá 41 procent všech dotázaných. Celkově flirt nebo vážný vztah hledají hlavně lidé ve věku 20 – 49 let.
Mládež v rozmezí 12-19 let stojí spíše o nového kamaráda nebo někoho na sport. Ve srovnání s láskou či flirtem je o takové partnery relativně menší zájem – nové přátele hledá 16 procent dotázaných a partnera do kina nebo třeba na kolečkové brusle 6 procent.
„Seznamování přes síť nabízí stále více možností. Lidé už se nehledají jen podle osobních charakteristik nebo fotky. Například naše služba Mojerande.cz už umožňuje domluvit si schůzku i na konkrétní datum. Když třeba někdo ví, že za tři týdny bude na služební cestě v Ostravě, může si už dnes dát inzerát a dohodnout schůzku předem,“ říká Robert Plemátl, který je v Centrum.cz odpovědný za provoz služby Mojerande.cz.
Téměř pětina (18 procent) z 2910 respondentů průzkumu má vysokoškolské vzdělání, další více než dvě pětiny (44 procent) střední školu s maturitou. Čtyři pětiny respondentů jsou ve věku 12-39 let. Podíl mužů a žen je vyrovnaný.

-red-

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.