Italské fotbalisty rozzuřily urážky německého magazínu

3. 7. 2006 08:07

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Pokud Němci prohrají v úterním semifinále mistrovství světa s Italy, mohou to dávat za vinu i svým netaktním novinářům. Týdeník Der Spiegel umístil začátkem týdne na svou internetovou stránku článek, jehož autor nazval italské fotbalisty parazity, slizouny a maminčinými mazánky. A hráče squadry azzurry taková slova hodně popudila.
Autor článku přitom v době, kdy jej psal, musel tušit, že na sebe obě země mohou v semifinále narazit. I když magazín téměř okamžitě jeho dílo stáhl a veřejně se za něj omluvil, Italové se pocitu křivdy nezbavili. „Jako Ital a kapitán národního týmu se cítím napadený,“ řekl obránce Fabio Cannavaro podle agentury AP. „Tyhle stereotypy, kterými nás označují, pocházejí ze staré kultury a příliš se zneužívají. Šokuje mě, že se to může stát i v tak civilizované zemi, jako je Německo,“ dodal.
Italové jsou se 600 000 přistěhovalci druhou největší národnostní menšinou žijící v Německu po Turcích. Jejich národní tým se během šampionátu ubytoval v Duisburgu, kde žije početná kolonie krajanů a i hotel, v němž bydlí, vlastní jeden z nich. Antonio Pelle přitom začínal tím, že myl nádobí.
A to je přesně jeden z těch příběhů, kterými se chtěli Italové inspirovat k vlastnímu úspěchu. „Jsme národ pracantů. Lidé nás kritizují, ale chtějí se oblékat jako my a jíst to, co my. Jejich výpady jen ukazují na to, že se nás bojí,“ uvedl obránce Alessandro Nesta.
V Německu se mohou obávat Italů i na hřišti. Letos v březnu utrpěli vicemistři světa ve Florencii debakl 1:4, přičemž čestný úspěch vstřelili až v závěru. Obě země vyhrály mistrovství světa shodně třikrát, v roce 1982 se utkaly ve finále a radovali se Italové.
Nejvíc se ale vzpomíná na duel ze semifinále v roce 1970. V normální hrací době zápas skončil 1:1, ale v prodloužení se otevřela stavidla a po pěti vstřelených gólech triumfovali Italové 4:3. „Pro mě bude zápas Itálie – Německo vždycky tím legendárním 4:3. I když jsme pak vyhráli mistrovství světa, tenhle zápas si budu pamatovat navždy,“ řekl kouč Marcello Lippi před březnovým střetnutím v přípravě. Jestli nezměnil názor po něm, tak si jej může zkusit znovu opravit v úterý.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.