Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

Hrubé výdaje na TV reklamu stoupají

Redakce MAM31. 7. 2006

Hrubé výdaje firem bez slev, bonusů a výměnných obchodů na televizní reklamu stoupl v pololetí meziročně o 14,6 procenta. Celkem tak 313 inzerentů vydalo 11,3 miliardy korun. V prvních šesti letošních měsících o polovinu stoupl i počet a délka odvysílaných spotů. Televizní stanice celkem nabídly 919 hodin spotů, zatímco loni jich bylo 614. Sledovanost reklam ale zůstala téměř stejná a stoupla pouze o půl procentního bodu.
Nejvíce peněz dala na TV reklamu firma Nestlé, vyplývá z údajů agentury ARBOmedia a monitoringu reklamy TNS A-Connect.
Téměř polovina hrubých výdajů firem počítaných podle ceníkových cen, tedy asi 5,56 miliardy, směřovala na Novu. Proti loňskému pololetí je to ale méně o 1,34 miliardy, což znamená pokles o necelou pětinu. Naopak si výrazně polepšila Prima, do jejíhož vysílání firmy umístily reklamy za 3,93 miliardy korun, což je o 138,8 procent více než za prvních šest měsíců loňského roku.
Hrubé výdaje na reklamu v České televizi dosáhly od ledna do června 1,79 miliardy korun, což je nárůst o 38,7 procenta. Česká televize má ze zákona omezený prostor pro reklamu, a to na procento svého vysílacího času. Od příštího roku to bude půl procenta a od roku 2008 nebude již ČT až na výjimky reklamu vysílat vůbec.
Přestože o polovinu stoupl celkový čas odvysílaných reklam na českých televizních stanicích, lidé se na reklamní sdělení firem a společností dívali téměř stejně jako loni. Sledovanost reklam se počítá za pomocí takzvaných GRP bodů, přičemž jeden bod znamená oslovení reklamou jednoho procenta dospělé populace, tedy asi 85.000 lidí. Podle počtu odvysílaných GRP se určuje i cena, kterou zadavatel za odvysílání reklamy zaplatí. Počet odvysílaných GRP bodů se loni celkem zvýšil o půl procentního bodu.
Největší podíl na sledovanosti reklam měla Nova, která ale zaznamenala oproti loňsku pokles o 22,5 bodu na 47,6 procenta. Naopak Prima si polepšila na 40,3 z 18,3 procenta; zatímco loni byl za pololetí mezi oběma stanicemi rozdíl přes 50 procent, letos to byl již jen 7,3 bodu. Podíl ČT stoupl o půl bodu na 12,1 procenta.
V čele žebříčku největších zadavatelů reklamy je Nestlé s 755,5 milionu korun. Následuje Danone (626 milionů), Procter & Gamble (515,1 milionu), čtvrtý je Vodafone (437,4 milionu), první pětku uzavírá Henkel (409,3 milionu).
Podle ARBOmedia je Vodafone “skokanem roku” za první pololetí, neboť mobilní operátor meziročně nejvíce navýšil částku na svou televizní prezentaci, a to o 270 milionů korun. “V její dynamice se výrazně projevilo přejmenování z Oskara na Vodafone z počátku roku,” uvádí ARBOmedia.
Vodafone je také firmou, jejíž jeden konkrétní reklamní spot viděl největší počet diváků. Reklamu odvysílanou na Nový rok na Nově vidělo 32 procent dospělých Čechů, tedy asi 2,72 milionu lidí.

×

Návštěvnost kin podle Unie filmových distributorů – týden od 13. července 2006

Starší článek

Výdaje Američanů za předškolní nákupy letos stoupnou

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Portu

Portu spouští kampaň s Kovym zaměřenou na finanční gramotnost

Brandovou kampaň rozšířenou o zásah na sociálních sítích Kovyho, který se ve svých videích postupně věnuje krok po kroku celé…
5. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Jak žijí hrdinové, je i na nás, říká vítěz lednové AdParády

Poprvé ve videoformátu se ukázala pravidelná reklamní hitparáda Art Directors Clubu, jejíž produkci zajistila Creative Embassy s režisérem Vítem…
5. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Algebra útočí! Potřebuju kalkulačku! Zní z válčené vřavy nového spotu

Fakulta strojní Vysoké školy báňské – Technické univerzity Ostrava představuje matematiku po svém. Záběry jako z válečného filmu jsou…
4. 3. 20215. 3. 2021
Lidé

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy

Jakub Cabejšek, který do roku 2018 pracoval v Ogilvy a poté přešel na pozici kreativního ředitele do Proximity Prague a později…
4. 3. 20214. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více