Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

Fotbalové MS přineslo ČT téměř sto milionů korun

Redakce MAM11. 7. 2006

Fotbalové mistrovství světa přineslo České televizi téměř sto milionů korun na reklamě a sponzoringu, který je spojen
s přímými přenosy a záznamy utkání letošního šampionátu. To je zhruba o devět milionů více, než původně televize před turnajem čekala. Částka zároveň výrazně převyšuje obdobné příjmy z fotbalového mistrovství před čtyřmi lety, které se uskutečnilo v Japonsku a Koreji.
“ČT odvysílala v souvislosti s fotbalovým šampionátem reklamu za 77 milionů Kč a sponzoring za 20 milionů korun,” uvedl mluvčí ČT Martin Krafl. Původně televize odhadovala, že na reklamě získá o sedm, na sponzorských vzkazech pak o čtyři miliony méně. “Odhad reklamy byl skoro přesný. Sponzoring byl navýšen díky speciálním projektům, jakými byly například webové stránky k šampionátu,” dodal Krafl.
Před čtyřmi lety ČT inkasovala 12 milionů za reklamu a čtyři miliony za sponzorské vzkazy. Na nižším obratu se projevil několikahodinový časový posun a tím i menší zájem diváků o zápasy v netradiční časy. Na letošní šampionát se navíc poprvé český tým probojoval poprvé ve své samostatné historii; naposledy se Československo ocitlo na turnaji v roce 1990 v Itálii.
Stejně jako před čtyřmi lety odvysílala ČT v souvislosti se zápasy MS celkem 124 reklamních bloků, jejich délka se však letos prodloužila zhruba o čtyři pětiny. Před čtyřmi lety se do reklamních bloků vešlo 201 spotů o délce jedné hodiny a 44 minut, letos to bylo 432 spotů v délce tři hodiny a 8,5 minuty.
“V roce 2002 se na inzerci podílelo 11 zadavatelů, letos jich bylo 35,” uvedl na dotaz ČTK Štěpán Wolde z mediální agentury ARBOmedia, která prodává reklamní čas ve vysílání České televize.
Mezi nejaktivnější zájemce o reklamu spojenou s přenosy z fotbalového mistrovství patří podle Woldeho výrobci automobilů, mobilní operátoři, sázkové kanceláře, výrobci sportovního zboží a potravinářské firmy, zejména pivovary.
“Pět největších zadavatelů spojených s MS v ČT byly firmy Hyundai, Adidas, Pražské pivovary, Fortuna a Dr. Oetker,” uvedl Wolde. Sponzory přenosů byly tři firmy – Fortuna, Samsun a T-Mobile; televize přitom letos mohla prodávat sponzoring samostatně, na rozdíl od předloňského mistrovství Evropy v Portugalsku.

×

V českých hospodách táhnou domácí lihoviny

Starší článek

Asi třetina Čechů kupuje měsíčně 16 až 30 litrů benzinu

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: iStock

Témata, která dělí společnost: dominuje zdraví

Několik témat dělí českou společnost na pět skupin. Liší se zájmy, obavami a také aktuálními i budoucími možnostmi. Jsme ohroženou skupinou Početně…
27. 2. 202126. 2. 2021
Marketing

Návrhář Černý a herečka Vagnerová jsou novými ambasadory značky Lexus

Módní návrhář Jan Černý se stal novým ambasadorem automobilky Lexus. Je součástí rodiny, do níž patří šéfkuchař Zdeněk Pohlreich nebo herečka Tereza…
26. 2. 202126. 2. 2021
Média

MZd posunulo termín pro mediálky. Důvod? Malé opravy zadání

Dnes v 10 hodin dopoledne mělo být uzavřeno odevzdání přihlášek do výběrového řízení pro mediální agenturu. To ministerstvo zdravotnictví vypsalo…
26. 2. 202127. 2. 2021
Média

Pořad Epicentrum. Česká televize bude sumarizovat aktuální vládní opatření

Živé přenosy z tiskových konferencí vlády tlumočené do znakového jazyka, celodenní zpravodajský servis ČT24, večerní speciály i webové…
26. 2. 202126. 2. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Do Ranní show Evropy 2 se vrací Lucie Černá. Střídá Kateřinu Říhovou
Matej Zabadal je novým ředitelem investic skupiny V-Sharp Ventures, do níž patří i DoDo

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více