Fotbalové MS přineslo ČT téměř sto milionů korun

11. 7. 2006 09:07

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Máme první fotky z Agentury roku. Podívejte se, jak jsme oslavili vítěze!

Letošní slavnostní předávání cen Agentury roku proběhlo v úterý 16. dubna v prostoru Václaváku 22. Bylo s námi u toho přes sto hostů a zábava byla ohromná. Přinášíme vám první část fotogalerie.

Reklama
SDG

Fotbalové mistrovství světa přineslo České televizi téměř sto milionů korun na reklamě a sponzoringu, který je spojen
s přímými přenosy a záznamy utkání letošního šampionátu. To je zhruba o devět milionů více, než původně televize před turnajem čekala. Částka zároveň výrazně převyšuje obdobné příjmy z fotbalového mistrovství před čtyřmi lety, které se uskutečnilo v Japonsku a Koreji.
„ČT odvysílala v souvislosti s fotbalovým šampionátem reklamu za 77 milionů Kč a sponzoring za 20 milionů korun,“ uvedl mluvčí ČT Martin Krafl. Původně televize odhadovala, že na reklamě získá o sedm, na sponzorských vzkazech pak o čtyři miliony méně. „Odhad reklamy byl skoro přesný. Sponzoring byl navýšen díky speciálním projektům, jakými byly například webové stránky k šampionátu,“ dodal Krafl.
Před čtyřmi lety ČT inkasovala 12 milionů za reklamu a čtyři miliony za sponzorské vzkazy. Na nižším obratu se projevil několikahodinový časový posun a tím i menší zájem diváků o zápasy v netradiční časy. Na letošní šampionát se navíc poprvé český tým probojoval poprvé ve své samostatné historii; naposledy se Československo ocitlo na turnaji v roce 1990 v Itálii.
Stejně jako před čtyřmi lety odvysílala ČT v souvislosti se zápasy MS celkem 124 reklamních bloků, jejich délka se však letos prodloužila zhruba o čtyři pětiny. Před čtyřmi lety se do reklamních bloků vešlo 201 spotů o délce jedné hodiny a 44 minut, letos to bylo 432 spotů v délce tři hodiny a 8,5 minuty.
„V roce 2002 se na inzerci podílelo 11 zadavatelů, letos jich bylo 35,“ uvedl na dotaz ČTK Štěpán Wolde z mediální agentury ARBOmedia, která prodává reklamní čas ve vysílání České televize.
Mezi nejaktivnější zájemce o reklamu spojenou s přenosy z fotbalového mistrovství patří podle Woldeho výrobci automobilů, mobilní operátoři, sázkové kanceláře, výrobci sportovního zboží a potravinářské firmy, zejména pivovary.
„Pět největších zadavatelů spojených s MS v ČT byly firmy Hyundai, Adidas, Pražské pivovary, Fortuna a Dr. Oetker,“ uvedl Wolde. Sponzory přenosů byly tři firmy – Fortuna, Samsun a T-Mobile; televize přitom letos mohla prodávat sponzoring samostatně, na rozdíl od předloňského mistrovství Evropy v Portugalsku.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení