Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

Do reklamy proniká víc vtipu, humoru a zábavy

Redakce MAM21. 7. 2006

Americké podniky jako třeba výrobce potravin Kellogg nyní ve větší míře než v minulosti experimentují v marketingu. Zejména zkoumají možnosti nových médií. Nejvíce peněz sypou do internetu a snaží se vyhledávat kreativní přístupy při využití výhod tohoto média. Obracejí se třeba s propagací svých nových produktů na děti, které pak zapojením do různých her interaktivně s firmami komunikují po internetu.
Právě tyto nové marketingové strategie umožňují zaměřovat reklamní kampaně na určité cílové skupiny s bezprecedentní přesností. Na internetu třeba vytvářejí inzeráty, které jako inzeráty vůbec nevypadají, například jde o humorné kresby nebo texty, které lidé posílají svým přátelům.
“Náš terén se jasně mění rapidním tempem,” říká Andy Jung z firmy Kellogg. “Inzerenti a reklamní agentury musí zkoumat, jak zhodnotit využitelnost myriády nových komunikačních prostředků, které jsou k dispozici, a posoudit jejich krátkodobý i dlouhodobý potenciál,” uvádí. Firmy chtějí se svou reklamou pronikat do různých zábavných programů od stovek televizních kanálů přes služby videa na přání a videohry až po internet.

MEZITITULEK: Masírovat diváka nestačí
“Proniknout k zákazníkům je rozhodně těžší než dříve,” říká Cie Nicolson, šéf marketingu v americké divizi společnosti PepsiCo.
Lidé se stávají po letech masírování na televizní obrazovce méně vnímaví k dosavadnímu pojetí reklamních spotů. “Už je prostě unavuje to, že se na ně vříská z obrazovky,” uvádí James Hering, ředitel integrovaného marketingu v reklamní agentuře TM Advertising. “Řítí se na nás takové tisíce reklamních spotů, že spotřebitelé si je podvědomě filtrují. Mentálně si zacpáváme oči i uši, abychom tu záplavu vyhnali ze své hlavy,” vysvětluje.
Nedávno firma Philips Electronics vytvořila webovou stránku svého nového strojku na holení intimních částí těla. Uživatel si v ní může kliknout a uvidí humorné video, jež se odehrává v koupelně. Scénka je tak vtipná a nápaditá, že mnoho lidí na ni své přátele upozorňovalo e-mailem. Letos v červnu už tuto stranu navštívilo 1,3 miliónu lidí. A Philips si libuje, že prodej tohoto holicího strojku je šestkrát vyšší, než firma očekávala. Marketingové inovace se ovšem netýkají jen počítačové obrazovky. Reklamní odborníci experimentují s tím, jak oslovit lidi na veřejných místech. Když totiž uvidí reklamu během své pravidelné denní činnosti, například při cestě do práce, spíše je zaujme, protože je součástí okolí – a není to nechtěná informace, která ruší při zábavném pořadu v televizi.

MEZITITULEK: Jak přesně měřit výsledky
V novém mediálním prostředí musí profesionálové hledat nové způsoby měření výsledků všech metod reklamy. “Je tu stále větší a větší změť nástrojů a stále více a více kanálů než kdykoli dřív, jak mluvit s našimi zákazníky. O to naléhavěji je třeba aplikovat vědecké přístupy v marketingu,” uvádí Gary Conway z firmy Sprint Nextel.
Jak říká Jack Klues, předseda agentury Publicis, která má dohled nad kampaněmi takových podniků jako Procter & Gamble, Coca-Cola či General Motors, firmy by měly důkladně zvážit, kde by měla být jejich reklama umístěna. Když začínal koncem sedmdesátých let pracovat v reklamní oblasti, platilo, že je třeba hledat taková média, která oslovují co nejvíce lidí a jež jsou “co nejvtíravější”. Nyní to už tolik neplatí. Centrální ideou je pečlivě zvážit, jak kampaně pojmout v různých tradičních i nových médiích, jako je web či různé mobilní komunikační prostředky. Tento širší mix podle něho vyžaduje velmi promyšlený dohled. Marketingové úsilí musí být “dokonale koordinováno”, říká Gary Conway. “Nejde o zaplavení trhu informacemi. Znamená to pokoušet se více používat spíše pušky než brokovnice,” dodává.

Hospodářské noviny 21. 7. 2006

×

Konkurz na vydavatele The Prague Tribune

Starší článek

HBO může vysílat filmy Twentieth Century Fox

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: iStock

Témata, která dělí společnost: dominuje zdraví

Několik témat dělí českou společnost na pět skupin. Liší se zájmy, obavami a také aktuálními i budoucími možnostmi. Jsme ohroženou skupinou Početně…
27. 2. 202126. 2. 2021
Marketing

Návrhář Černý a herečka Vagnerová jsou novými ambasadory značky Lexus

Módní návrhář Jan Černý se stal novým ambasadorem automobilky Lexus. Je součástí rodiny, do níž patří šéfkuchař Zdeněk Pohlreich nebo herečka Tereza…
26. 2. 202126. 2. 2021
Média

MZd posunulo termín pro mediálky. Důvod? Malé opravy zadání

Dnes v 10 hodin dopoledne mělo být uzavřeno odevzdání přihlášek do výběrového řízení pro mediální agenturu. To ministerstvo zdravotnictví vypsalo…
26. 2. 202127. 2. 2021
Média

Pořad Epicentrum. Česká televize bude sumarizovat aktuální vládní opatření

Živé přenosy z tiskových konferencí vlády tlumočené do znakového jazyka, celodenní zpravodajský servis ČT24, večerní speciály i webové…
26. 2. 202126. 2. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Do Ranní show Evropy 2 se vrací Lucie Černá. Střídá Kateřinu Říhovou
Matej Zabadal je novým ředitelem investic skupiny V-Sharp Ventures, do níž patří i DoDo

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více