Fotbalový online speciál České televize k nedávno skončenému světovému šampionátu (www.msfotbal.cz) není zdaleka posledním slovem veřejnoprávní televize na internetu. Podle informací M&M odstartuje od 1. září nový projekt Fotbalzive.cz, kde se ČT pokusí zhodnotit televizní práva ve svém držení.
Hlavní obsahovou náplň bude tvořit domácí Gambrinus liga, doplněná o servis z prestižní Ligy mistrů a zápasů českého národního týmu v kvalifikaci o Euro2008. Lákadlem pro uživatele by měly být hlavně přímé přenosy z utkání jednotlivých ligových kol, sestřihy neodvysílaných zápasů, videa všech fotbalových magazínů, diskuzí ze studií či rozhovorů s hráči a trenéry. Pro fanoušky se připravuje speciální interaktivní sekce. Její náplní je komplexní servis pro fotbalové nadšence – živé forum pro fanoušky a jejich kontakt s fotbalem a komentátory ČT, praktické informace o jednotlivých zápasech – cesta na stadiony, fotbalové akce po zápasech, diskusní kroužky nad ligovými tématy a fotbalem obecně, e-shop s fotbalovými předměty aj. V neposlední řadě se čtenáři budou moci zúčastnit řady soutěží a her o ceny, např. hlasování o nejlepším gólovém moment jednotlivých kol.
Msfotbal.cz: lákala videa
Zmíněný projekt ČT k Mistrovství světa v kopané – www.msfotbal.cz – odstartoval 29. května 2006. Na stránky přišlo celkem 200 tisíc sportovních fanoušků, kteří si zobrazili 3,6 milionu stránek. Nejvíce lidé stránky navštěvovali v průběhu mistrovství (9.6.-9.7.). Dle návštěvnosti (výše reálných uživatelů – cookies za měsíc červen) zaujal projekt www.msfotbal.cz 4.místo mezi sportovními weby a servery věnovaných fotbalu. Z pohledu průměrné doby strávené na serveru návštěvníkem skončil také na čtvrtém místě za servery Sport iDnes, eFotbal.cz a Sportplus.cz a na třetím místě z pohledu průměrné délky návštěvy. Většina uživatelů (90%) na stránky přišla z ČR. Nejvíce ze Středočeského kraje a Prahy (52%), Jihomoravského kraje (10%), Moravskoslezského (8%), dále ze Slovenska (4,4%), Německa (1,1%). Na stránky uživatelé chodili zejména mezi 8. – 21. hodinou. Z pohledu jednotlivých dnů v týdnu, zvýšený zájem o fotbalové informace byl v pracovních dnech, zejména v pondělí a úterý.
Přidanou hodnotou projektu msfotbal.cz byla galerie videomateriálů ČT ze šampionátu – on-line diváci sledovali rozhovory s hráči, trenéry, přípravné tréninky jednotlivých týmů aj. Další oblíbenou sekcí byly deníčky komentátorů, kde se uživatelé dozvídali zajímavosti z televizního zákulisí mistrovství díky příspěvkům sportovních komentátorů redakce sportu ČT.
Pro milovníky zábavy nechyběly ani soutěže, hry, ankety – na stránkách se soutěžilo o řadu cen. Odměňovali se nejzajímavější fanouškovské fotografie, tipovací schopnosti fotbalových fanoušků atd. Nechyběl klasický zpravodajský servis, rozsáhlá fotogalerie, downloady, e-shop se sportovními předměty, program s animací gólových momentů. Čtenáři dále diskutovali v tématických kroužcích, kde reagovali na aktuální témata.
Agentura roku se blíží do finále, hlavní shortlisty jsou zveřejněny
Boomerang Communication, McCann Prague, nebo VCCP? Kdo se letos stane vítězem hlavní kategorie Agentury roku?