Češi vybírají nábytek hlavně očima
V rámci veletrhu Mobitex provedla společnost INT (Interier.com, zivotnistyl.cz) výzkum spotřebního chování v oblasti nábytku. Výsledky ukázaly, že čeští zákazníci kupují nábytek téměř výlučně očima a hovoří-li o provedení, mají na mysli design, nikoli podstatu. Například dřevěnou postel preferuje 72 % až 84 % zákazníků, ve skutečnosti ovšem spotřebitelé nakupují převážně nábytek z jeho imitací, které v anketě uvádějí až na posledním místě (3 %). Z toho je patrné, že skutečný rozdíl mezi dřevem a jeho průmyslovými napodobeninami, s odlišnými vlastnostmi i kvalitou je pro běžného zákaz-níka zcela nepodstatný. Naopak “přiznané chyby” vytvořené přírodou, které jsou pro originál průkazné a typické, jsou někdy předmětem rozčarování a urputných reklamací.