Češi utrácejí za deodoranty a antiperspiranty stále více peněz

20. 7. 2006 09:07

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Bonami mění v nové kampani kartonový svět za osobité bydlení

Novou kampaň s historicky největší videoprodukcí spouští Bonami. Jejím hlavním motivem je kontrast mezi nudným „kartonovým“ světem a „osobitým bydlením“, které může být s Bonami dostupné a jednoduché. Kampaň vznikla ve spolupráci s YYY agency a reklamní a filmovou produkcí Nice!.

Reklama
SDG

Češi v posledních letech zvyšují útraty za deodoranty a antiperspiranty, jejichž prodej se zvyšuje hlavně v parných letních dnech, kdy tyto kosmetické prostředky dokážou osvěžit zpocené tělo. Lidé v tuzemských obchodech sice ročně nakoupí deodoranty a antiperspiranty za více než miliardu korun, přesto Češi stále patří v Evropě k národům, které tyto kosmetické výrobky používají nejméně.
Podle údajů společnosti ACNielsen vzrostla od loňského července do letošního června v tuzemských prodejnách s potravinami a smíšeným zbožím a v drogeriích hodnota prodeje deodorantů meziročně o pět procent na 697,5 milionu korun. Prodej antiperspirantů se zvýšil o osm procent na 519 milionů korun.
Češi od loňského července do letošního června nakoupili 7,3 milionu deodorantů, což bylo zhruba o 260 tisíc kusů více než o rok dříve. Ještě výrazněji se zvýšil prodej antiperspirantů, kterých lidé v tomto období nakoupili bezmála 7,3 milionu, zatímco předchozí rok jejich prodej činil 6,6 milionu kusů.
Prodej deodorantů a antiperspirantů se v posledních letech soustřeďuje do sítí drogistických prodejen a obchodních řetězců. „Zájem českých zákazníků o tyto výrobky neustále roste. Proti mírnému růstu celkového trhu deodorantů a antiperspirantů zaznamenáváme v naší společnosti nárůst až pětkrát vyšší,“ řekla ČTK Eva Kopřivová ze společnosti dm-drogerie markt, která v Česku provozuje dm-drogerie. Dodala, že Češi méně kupují roll-on a naopak upřednostňují tuhé deodoranty či antiperspiranty.
I když prodej deodorantů a antiperspirantů v Česku v posledních letech roste, tak podle průzkumu společnosti Unilever je jejich spotřeba ve srovnání se západoevropskými zeměmi zatím malá. Zatímco průměrný Angličan spotřebuje za rok téměř pět balení deodorantů, na jednoho Čecha připadá 1,5 balení ročně. ČR v žebříčku spotřeby těchto kosmetických produktů předběhlo Maďarsko i Polsko, za Českem skončilo pouze Rumunsko a Rusko.
Deodoranty a antiperspiranty používá v ČR 71 procent žen a 49 procent mužů. V západní Evropě přitom dbá o odstranění tělesného pachu až o jednu třetinu mužů více. Ve Velké Británii si deodoranty kupuje 79 procent mužů, v Německu 71 procent a ve Francii, kde se tradičně požívají spíše parfémy, je to 64 procent mužů.
Podle Jaroslava Círy, který průzkum Unileveru vedl, Češi sice deodoranty znají a většinou je také používají, jenže to dělají jen příležitostně. Pro 90 procent Britů a 80 procent Němců je používání deodorantu součástí každodenního hygienického rituálu. Naproti tomu téměř polovina českých spotřebitelů po deodorantu sahá jen při zvláštních příležitostech.
„Důkazem je i skutečnost, že v mnoha českých domácnostech nemá deodorant své stálé místo v koupelně, kde se provádí každodenní hygiena, ale spíše na poličkách v obýváku či jiných místnostech,“ poznamenal Cír.
Deodoranty tělesný pach pouze překrývají, ale nezabrání pocení. Naopak antiperspiranty také uzavírají potní žlázy, a brání tak pocení, které je příčinou nepříjemného pachu. Poptávka po těchto kosmetických přípravcích kulminuje v letních měsících, kdy podle obchodníků roste podej deodorantů a antiperspirantů o 25 až 40 procent.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Bonami mění v nové kampani kartonový svět za osobité bydlení

Bonami mění v nové kampani kartonový svět za osobité bydlení

Novou kampaň s historicky největší videoprodukcí spouští Bonami. Jejím hlavním motivem je kontrast mezi nudným „kartonovým“ světem a „osobitým bydlením“, které může být s Bonami dostupné a jednoduché. Kampaň vznikla ve spolupráci s YYY agency a reklamní a filmovou produkcí Nice!.

Více obsahu, moderní formáty. Portál iDnes.cz má nový design

Více obsahu, moderní formáty. Portál iDnes.cz má nový design

Zpravodajský portál iDnes.cz mediální skupiny Mafra po několika letech nabídne novou podobu. Zjednodušuje strukturu, zvyšuje podíl obsahu a klade větší důraz na moderní formáty. V první fázi prošla změnou domovská stránka a její hlavní části: Zpravodajství a Sport.