Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

Stanice Pro Sieben trpí kvůli fotbalu

Redakce MAM27. 6. 2006

Každodennímu životu v Německu nyní dominuje fotbal. Ne všem ale tato euforie vyhovuje. Kvůli fotbalu například trpí televizní stanice Pro Sieben. Protože nepřenáší fotbalové zápasy z mistrovství světa, výrazně klesá její sledovanost.
“Když hraje Německo, pak nemá žádná jiná stanice šanci,” říká v rozhovoru pro Handelsblatt šéf stanice Andreas Bartl. Kanál, který byl kdysi největším zdrojem příjmů mnichovského mediálního koncernu Pro Sieben Sat 1 přitom nepočítá s tím, že by se pokles sledovanosti zastavil.
“Letos je to pro nás obzvlášť těžké, protože se před fotbalovým mistrovstvím konala olympiáda,” vysvětluje Bartl.

MEZITITULEK: Zbývá optimismus
Kvůli absenci sportovních událostí ve vysílání má nyní stanice nejnižší podíl na trhu za posledních více než deset let – v květnu ji z nejdůležitější cílové skupiny, zahrnující dospělé publikum v aktivním věku, sledovalo pouze 11,4 procenta diváků. Horších výsledků pod dvanáct procent ale kdysi úspěšná stanice dosahovala již v loni. Koncern předpokládá, že oživení nastane teprve ve střednědobém horizontu.
“Od letošního podzimu a především pak v příštím roce se opět budeme vracet k našim starým kvótám,” věří dvaačtyřicetiletý Bartl, který se stanici snaží postavit na nohy od počátku letošního roku. Jeho cílem je, aby sledovanost opět překročila 12 procent.
Někdejší dlouholetý šéf stanice Kabel 1 je přitom pod velkým tlakem. Čtvrtletní výsledky Pro Sieben byly velmi špatné, obrat za první tři měsíce klesl o téměř 19 procent na 156 miliónů eur a zisk před zdaněním dokonce o 71 procent na 7,4 miliónů eur. Bartl je přesto optimistou. “Na objednávkách vidíme, že se začíná vracet důvěra v reklamní trh,” říká.
Podobně to vidí i šéf mediálního koncernu Bertelsmann Gunter Thielen. Ten počítá s oživením dlouho skomírajícího německého trhu s reklamou a růstem obratu ve výši tří procent.

MEZITITULEK: Neprodejná televize
Pro Sieben ale ke zlepšení situace potřebuje víc než jen růst reklamního trhu. Management pracuje především na proměně podvečerního programu. “Výnosy by měly výrazně vzrůst. I letos chceme být nejvýnosnější stanicí na německém trhu,” dodává Bartl.
Jaký osud ale celou mediální skupinu, kam vedle Pro Sieben patří kanály Sat 1., Kabel 1, N 24 a Neun Live, čeká, je přitom nejasné. Mediální podnikatel Haim Saban a jeho partneři, finanční investoři, dlouho usilovali o prodej stanice. Poslední pokus však ztroskotal na vetu antimonopolního úřadu, poté zřejmě chyběly atraktivní nabídky.
Nyní se investoři ale rozhodli svůj podíl při vydání nové obligace v hodnotě přes 1,25 miliardy eur zastavit jako jistinu, což odborníci hodnotí jako znamení toho, že s prodejem již nepočítají.

Hospodářské noviny, 27.6.2006, autor: Hans-Peter Siebenhaar, Handelsblatt

×

Volný proniká na trh mobilní komunikace

Starší článek

Zákaz světelných reklam?

Novější článek

Podobné zprávy

Média
Foto: Rock Radio

Rádio Beat a RockZone budou mít v Praze konkurenci

Skupina Media Bohemia pokračuje v rozšiřování svého působení. Rock Radio, které do zmíněné skupiny patří lze od začátku března naladit…
2. 3. 20212. 3. 2021
Marketing

Tomáš Čupr plánuje dobýt Evropu. Pomůže rekordních pět miliard od investorů

Získané finanční zdroje použije Rohlik Group na expanzi na stávajících trzích, pro vstup do Německa a na další mezinárodní…
2. 3. 20212. 3. 2021
Marketing

Agentury Konektor Place pomáhají Praze s podporou pěstounské péče

Po úvodní části komunikace, která lákala na fiktivní sitkom Pěstouni, nyní kampaň vstupuje do další fáze. Poběží v médiích…
2. 3. 20212. 3. 2021
Marketing

Lesenky.cz dělá od letoška PR strategii Kofoly

Brněnská PR a marketingová agentura Lesensky.cz bude mít v roce 2021 na starosti PR strategii nápojářské značky Kofola.
2. 3. 20212. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Výzkumné oddělení skupiny Knowlimits řídí Zdeněk Kubena
Dan Materna bude manažerem Czech Press Photo

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více