Stanice Pro Sieben trpí kvůli fotbalu

27. 6. 2006 00:06

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Agentura roku: porota za vášnivé diskuse vybírala odpovědnou agenturu

Již třetí zasedání poroty v rámci Agentury roku, kterou pořádá týdeník Marketing & Media, mělo za úkol vybrat odpovědnou agenturu. Odborným garantem této kategorie je Asociace společenské odpovědnosti.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Každodennímu životu v Německu nyní dominuje fotbal. Ne všem ale tato euforie vyhovuje. Kvůli fotbalu například trpí televizní stanice Pro Sieben. Protože nepřenáší fotbalové zápasy z mistrovství světa, výrazně klesá její sledovanost.
„Když hraje Německo, pak nemá žádná jiná stanice šanci,“ říká v rozhovoru pro Handelsblatt šéf stanice Andreas Bartl. Kanál, který byl kdysi největším zdrojem příjmů mnichovského mediálního koncernu Pro Sieben Sat 1 přitom nepočítá s tím, že by se pokles sledovanosti zastavil.
„Letos je to pro nás obzvlášť těžké, protože se před fotbalovým mistrovstvím konala olympiáda,“ vysvětluje Bartl.

MEZITITULEK: Zbývá optimismus
Kvůli absenci sportovních událostí ve vysílání má nyní stanice nejnižší podíl na trhu za posledních více než deset let – v květnu ji z nejdůležitější cílové skupiny, zahrnující dospělé publikum v aktivním věku, sledovalo pouze 11,4 procenta diváků. Horších výsledků pod dvanáct procent ale kdysi úspěšná stanice dosahovala již v loni. Koncern předpokládá, že oživení nastane teprve ve střednědobém horizontu.
„Od letošního podzimu a především pak v příštím roce se opět budeme vracet k našim starým kvótám,“ věří dvaačtyřicetiletý Bartl, který se stanici snaží postavit na nohy od počátku letošního roku. Jeho cílem je, aby sledovanost opět překročila 12 procent.
Někdejší dlouholetý šéf stanice Kabel 1 je přitom pod velkým tlakem. Čtvrtletní výsledky Pro Sieben byly velmi špatné, obrat za první tři měsíce klesl o téměř 19 procent na 156 miliónů eur a zisk před zdaněním dokonce o 71 procent na 7,4 miliónů eur. Bartl je přesto optimistou. „Na objednávkách vidíme, že se začíná vracet důvěra v reklamní trh,“ říká.
Podobně to vidí i šéf mediálního koncernu Bertelsmann Gunter Thielen. Ten počítá s oživením dlouho skomírajícího německého trhu s reklamou a růstem obratu ve výši tří procent.

MEZITITULEK: Neprodejná televize
Pro Sieben ale ke zlepšení situace potřebuje víc než jen růst reklamního trhu. Management pracuje především na proměně podvečerního programu. „Výnosy by měly výrazně vzrůst. I letos chceme být nejvýnosnější stanicí na německém trhu,“ dodává Bartl.
Jaký osud ale celou mediální skupinu, kam vedle Pro Sieben patří kanály Sat 1., Kabel 1, N 24 a Neun Live, čeká, je přitom nejasné. Mediální podnikatel Haim Saban a jeho partneři, finanční investoři, dlouho usilovali o prodej stanice. Poslední pokus však ztroskotal na vetu antimonopolního úřadu, poté zřejmě chyběly atraktivní nabídky.
Nyní se investoři ale rozhodli svůj podíl při vydání nové obligace v hodnotě přes 1,25 miliardy eur zastavit jako jistinu, což odborníci hodnotí jako znamení toho, že s prodejem již nepočítají.

Hospodářské noviny, 27.6.2006, autor: Hans-Peter Siebenhaar, Handelsblatt

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení