Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

Stále víc seniorů cestuje, hlavním kritériem je pro ně cena

Redakce MAM28. 6. 2006

Stále více seniorů cestuje do zahraničí. Dovolenou by si podle odhadů analytika Jaromíra Beránka letos mohlo dopřát až 150 tisíc českých důchodců, meziročně by se jejich počet mohl zvýšit až o 15 procent. Cena je stále jedním z hlavních kritérií, podle kterých si zájezdy vybírají. Důchodci proto cestují především mimo hlavní sezonu, kdy jsou ceny nižší až o 30 procent. Shodly se na tom oslovené cestovní kanceláře.
Nejžádanější jsou termíny v květnu a začátkem června a pak koncem září a v říjnu, řekl mluvčí CK Fischer Dan Plovajko. V té době jsou navíc teploty v letoviscích pro starší občany příznivější. Také obsazenost hotelů není tak vysoká.
Podle mluvčího Čedoku Tomáše Brejchy ale v posledních letech žádají všichni klienti včetně seniorů co nejkvalitnější ubytování. I od důchodců se tak stále častěji objevuje poptávka po ubytování v luxusnějších hotelích a stravování typu all inclusive. Podle Brejchy stále častěji kupují důchodci zájezdy do tříhvězdičkových, anebo dokonce ještě kvalitnějších hotelů. Podle Plovajka ale stále většina seniorů vyhledává levnější dvouhvězdičkové hotely. Přednost dávají klidnějším hotelům rodinného typu.
Zatímco mládež, ale také rodiny s dětmi patří ke skupinám turistů, kteří na dovolené utrácejí podprůměrně, důchodci paradoxně utrácejí mírně nadprůměrně, řekl Beránek.
Poptávka je hlavně po destinacích, které mají teplé počasí i delší dobu před a po sezoně jako je Egypt, Tunisko nebo Turecko, ale také Mallorca a Kanárské ostrovy. Dnešní důchodci jsou ale mnohem aktivnější a výjimkou není ani poznávací zájezd do jižní Ameriky spojený s pěší turistikou, který si pořídila 70letá důchodkyně.
Zatímco před pěti lety důchodci téměř na dovolenou v zahraničí necestovali, v současnosti tvoří stále významnější klientelu CK. Ty se je snaží nalákat na různé slevy a připravují pro ně i speciální katalog s vhodnými hotely, které například nabízejí jednolůžkové pokoje za nižší cenu. Před sezonou mohou důchodci navíc u některých CK získat senioři až 50 procentní slevu.
Jak se bude seniorská turistika vyvíjet do budoucnosti, bude záležet především na růstu ekonomiky a důchodů. Přestože počet důchodců, kteří cestují do ciziny, roste, stále je nižší než v západní Evropě. Ve světě se senioři podílejí na všech mezinárodních příjezdech řádově 12 procenty, čeští senioři se na výjezdech turistů do zahraničí podílejí jen pěti procenty, řekl Beránek.

×

Poštovní spořitelna sáhla po “guerille”

Starší článek

Návštěvnosti internetu v květnu pomohly volby, počasí a fotbal

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: OAK

Jak žijí hrdinové, je i na nás, říká vítěz lednové AdParády

Poprvé ve videoformátu se ukázala pravidelná reklamní hitparáda Art Directors Clubu, jejíž produkci zajistila Creative Embassy s režisérem Vítem…
5. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Algebra útočí! Potřebuju kalkulačku! Zní z válčené vřavy nového spotu

Fakulta strojní Vysoké školy báňské – Technické univerzity Ostrava představuje matematiku po svém. Záběry jako z válečného filmu jsou…
4. 3. 20215. 3. 2021
Lidé

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy

Jakub Cabejšek, který do roku 2018 pracoval v Ogilvy a poté přešel na pozici kreativního ředitele do Proximity Prague a později…
4. 3. 20214. 3. 2021
Marketing

Více než měsíc s Clubhouse v Česku. Jak se síti zatím daří?

Počáteční šmrnc exkluzivity a velkého zájmu o novinku už postupně ochlazuje. Zatím je stále dostupná jen pro majitele iPhonů, na uživatele…
4. 3. 20214. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více