Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

ŘSD přiznalo, že pronájem billboardů je nevýhodný

Redakce MAM30. 6. 2006

Smlouva na pronájem stovky reklamních ploch na nejfrekventovanějších dopravních tazích s firmou News Outdoor amerického miliardáře Ruperta Murdocha je pro stát nevýhodná, napsala MF Dnes. Za možnost pronajímat 368 billboardů a 23 mostů na dálnici D1 z Prahy do Brna, dálnici D2 z Brna do Bratislavy a dálnici D5 z Prahy do Hradce Králové platí News Outdoor státu ročně 255 645 eur, tedy při současném kurzu asi 7,3 milionu korun.
Roční nájemné jednoho reklamního zařízení, které Murdoch odevzdává státu, tak vychází ve velmi zjednodušeném propočtu zhruba na 19 000 korun ročně. Pronajmout si u Murdocha jeden dálniční billboard přitom stojí mezi 10 000 až 17 000 měsíčně. To znamená, že firma může v krajním případě na některých billboardech vydělat až desetinásobek toho, co zaplatí státu. Konkurenti považují nájemné za směšně nízké.
I šéfové Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD), které stovky lukrativních billboardů pronajímá, ve čtvrtek připustili, že kontrakt je nevýhodný. Nic s tím prý ale nemohou dělat. “Smlouvu uzavřelo předchozí vedení, a my tak máme až do roku 2011 svázané ruce. Každopádně pak bychom podmínky chtěli finančně upravit,” řekl mluvčí firmy Jan Hoření. Celý obsah smlouvy a jejích dodatků úřad stále odmítá zveřejnit.
“Obvykle agentury pronajímatelům ploch platí mezi 30 až 40 procenty ze zisku,” říká Alexandr Křížek z agentury Rail Reklam, který je zároveň prezidentem Asociace pro venkovní reklamu. “Ta cena je naprosto neadekvátní. Za takový exkluzivní kontrakt bychom byli ochotni nabídnout minimálně dvakrát tolik a ještě bychom billboardy na vlastní náklady zabezpečili svodidly, což News Outdoor nedělá,” říká Kamila Mortimerová, šéfka Outdoor Akzent – největší tuzemské společnosti zaměřené na venkovní reklamu.
Problematická smlouva vznikla už v roce 1992, s reklamní agenturou Quo, kterou později koupila News Outdoor, ji podepsal bývalý šéf ŘSD Jaroslav Čipera. Kontrakt měl platit jen do roku 2006. Už v roce 1998 jej však Čipera nepochopitelně prodloužil o dalších pět let. V té době již majitelé Quo jednali o prodeji společnosti Murdochovi.
Dnes nikdo nedokáže vysvětlit, proč k tak nestandardnímu prodloužení došlo. “Jaký to mělo důvod, nevíme, podepsalo to předchozí vedení,” zopakoval mluvčí ŘSD Hoření.
Ve všech sousedních státech je kvůli bezpečnosti umisťování reklamních billboardů kolem dálnic zakázáno.

×

Na Hagiboru v Praze 10 bude moci stát budova pro RFE/RL

Starší článek

Na Hagiboru v Praze 10 bude moci stát budova pro RFE/RL

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Badger & Winters

Konference Lions Live: Normál se nevrátí. Chce to odvahu a data

Agentury ani marketéři se nemohou těšit, že po pandemii bude klid. Rychlé změny z byznysu nezmizí, poroste důležitost dat i ochoty…
6. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Portu spouští kampaň s Kovym zaměřenou na finanční gramotnost

Brandovou kampaň rozšířenou o zásah na sociálních sítích Kovyho, který se ve svých videích postupně věnuje krok po kroku celé…
5. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Jak žijí hrdinové, je i na nás, říká vítěz lednové AdParády

Poprvé ve videoformátu se ukázala pravidelná reklamní hitparáda Art Directors Clubu, jejíž produkci zajistila Creative Embassy s režisérem Vítem…
5. 3. 20216. 3. 2021
Marketing

Algebra útočí! Potřebuju kalkulačku! Zní z válčené vřavy nového spotu

Fakulta strojní Vysoké školy báňské – Technické univerzity Ostrava představuje matematiku po svém. Záběry jako z válečného filmu jsou…
4. 3. 20215. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více