Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

Pro hospody ranou vyřazení ČR

Redakce MAM27. 6. 2006

Vyřazení českých fotbalistů na mistrovství světa nepotěšilo vedle domácích fanoušků ani restauratéry a hospodské. Dvě pětiny poskytovatelů pohostinských služeb očekávaly díky šampionátů růst tržeb, a to až o 40 procent proti běžnému období. Uvedli to
zástupci společnosti Data Servis na základě provedeného průzkumu. Výsledek české reprezentace ale podle nich tyto naděje značně ochladil, protože návštěvnost hospod kvůli fotbalovým utkáním bude menší.
Také podle experta na gastronomii Martina Krauta se vyřazení Čechů silně projeví a návštěvnost restaurací při fotbalových utkáních může být až o desítky procent nižší, než když byla domácí reprezentace ve hře. Lepší období může hospodským přijít až při závěrečných bojích na mistrovství.
Pro gastronomické provozovny se stávají velké sportovní události stále důležitější. Na květnová utkání hokejového šampionátu se připravovala čtvrtina z nich, u mistrovství světa ve fotbale to bylo 27 procent. Víc než desetina hospod či restaurací přímo investovala do techniky: projektorů, velkoplošných obrazovek, či ozvučení. Další dělaly fotbalovou výzdobu či speciální menu.
Pokud jde o připravenost gastro provozoven, chybí domácím provozovatelům často kreativita a nápady, soudí Kraut, vydavatel časopisu BarLife. Zpestřením podle něj může být nabídka speciálních menu z jídelníčku zemí, které právě hrají, nebo tipovací soutěže pro návštěvníky. Situace za čtyři roky, při dalším šampionátu, by již mohla být o mnoho lepší, dodal.
Podle odborníků Data Servisu je příprava hospodských na velké sportovní události logická, protože do restaurací a hospod se v tuzemsku chodí poměrně často, především za zábavou a relaxací, a návštěvnost se zvyšuje. Člověk, který do těchto podniků chodí, je za poslední tři měsíce navštívil 20krát. Muži je navštěvují častěji: od března do května v průměru 27krát, ženy 14krát. Největší rozdíly v důvodech, proč restauraci navštívit, jsou polední menu. Kvůli nim míří do restaurací 41 procent mužů, ale jen 28 procent žen.
“Novým trendem, který k nám přišel ze zahraničí, je návštěva provozoven ve spojení se snídaní, na kterou do gastra chodí pět procent návštěvníků,” uvedla ředitelka Data Servisu Marcela Šimková. Dařit se podle ní začíná kavárenství, posezení u kávy mají rády zejména ženy.
Z nápojů zaznamenávají v gastru nevětší růst nealko nápoje, mezi nimž jsou v popředí limonády, posilují i nealkoholická piva či energetické nápoje. Stabilní a rozhodující pozici drží pivo, objevují se ale náznaky poklesu prodeje čepovaného moku. Nabídka piv se přitom rozšiřuje o zahraniční značky. Ti, kteří v restauracích holdují lihovinám, pijí nejčastěji hořké a bylinné likéry typu fernet. Na gastronomickém trhu obecně dominuje tvrdý alkohol domácí provenience.
V Česku je v současnosti zhruba 30 000 celoročních kamenných gastroprovozoven. To je o dvě procenta více než v roce 2003. Největší hustota je v Praze, kde na jednu provozovnu připadá 260 obyvatel, nejméně hospod a restaurací je naopak v Moravskoslezském kraji – na jednu připadá 399 lidí.

×

Vedoucí komunikace GE Money Samková

Starší článek

Stock začne prodávat britský gin

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Pilsner Urquell

Lahev Pilsner Urquell se mění. Folii nahradí recyklovatelná zlatá etiketa

Značka Pilsner Urquell představuje další důležitý krok na cestě k udržitelnosti. Do roku 2030 chce být značka  uhlíkově neutrální. Od března…
8. 3. 20218. 3. 2021
Extra

Skvělé nápady se rodí u piva

ADVERTORIAL Od prázdného papíru po realizaci jen za sedm měsíců. Tak vznikl unikátní koncept obchodu Sportissimo. Sedm měsíců — to byl veškerý čas,…
8. 3. 20218. 3. 2021
Marketing

Gif za 11 milionů, Banksyho dílo nebo highlighty z NBA. Přichází …

V uplynulých týdnech zaznamenaly velkou pozornost takzvané NFT tokeny, které umožňují garantovat unikátnost digitálních děl. V odvětví začínají lítat…
7. 3. 20218. 3. 2021
Marketing

Ať je vás slyšet! Iggy Pop burcuje další generaci v reklamě

Naslouchání lidi sbližuje, představuje svobodu, přehlušuje balast, říká značka hudební techniky a sluchátek Marshall v novém brandovém spotu…
7. 3. 20218. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více