Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

Pravidla internetu pro mobily

Redakce MAM28. 6. 2006

Někteří z předních světových mobilních operátorů, internetových firem a výrobců telefonů se dohodli na pravidlech, podle nichž se budou vytvářet internetové stránky pro mobily. Pokyny, které usnadní prohlížení internetu z mobilního telefonu, schválili například výrobce mobilů Nokia, operátor Vodafone či internetový vyhledávač Google.
Skupina těchto firem se jmenuje Worldwide Web Consortium (W3C) a má podporu 30 společností z odvětví. Konsorcium doufá, že se časem zvýší sledovanost internetu z mobilních telefonů, a sestavilo proto pro tvůrce internetových stránek 60 rad, aby se s webem z mobilu snadno pracovalo.
Většina dnešních mobilních telefonů již v sobě má internetový prohlížeč, protože operátoři doufají v expanzi mimo hlasové služby. Ale jen 19 procent uživatelů v USA si z mobilu internet prohlíží pravidelně, uvádí průzkum trhu společnosti M:Metrics Inc.
“Pozorujeme teď v rukách uživatelů přístroje, které jsou schopné prohlížet internet, které ale nejsou využívané tolik, jak by mohly být,” řekl manažer Vodafonu Daniel Applequist, který skupině pracující na pravidlech předsedal.
Applequist připomněl, že většina webových stránek v mobilech nefunguje dobře. Dodal, že kdyby navigace na stránkách pro uživatele mobilů byly šikovnější, přilákaly by více uživatelů.
Pravidla například radí tvůrcům stránek, aby se vyhnuli velkým grafikám nebo vloženým oknům, které by mohly displeje mobilů zahltit. Doporučují také umístit obsah stránek v horní části displeje, aby se uživatel nemusel prokousávat složitými odkazy navigace.
Tvůrci stránek se mají také vyhnout tzv. souborům cookies, které u počítačových internetových stránek sdělují serveru, že ho uživatel z určitého počítače již navštívil. Cookies ale na mobilních webových stránkách nefungují, a proto budou muset tvůrci stránek najít jinou variantu, řekl Applequist agentuře Reuters.

×

Nová cestománie na Nově končí

Starší článek

EMI odmítla nabídku Warner Music na převzetí

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing

Co dělat když vám giganti zablokují reklamní účty

Řada firem už se potýkala se zablokováním účtu na Facebooku či Googlu. Dobrat se zpětné reakce nebývá jednoduché. Přitom paradoxně jasně podvodné…
9. 3. 20219. 3. 2021
Marketing

Šlechta mezi oříšky. Nutline se ukazuje na dobových portrétech

Agentura McCann Prague stylizuje v online kampani produkty společnosti Intersnack do rolí panovníků. Koncept má podpořit hodnotu značky Nutline.
9. 3. 20219. 3. 2021
Marketing

Lahev Pilsner Urquell se mění. Folii nahradí recyklovatelná zlatá etiketa

Značka Pilsner Urquell představuje další důležitý krok na cestě k udržitelnosti. Do roku 2030 chce být značka  uhlíkově neutrální. Od března…
8. 3. 20218. 3. 2021
Extra

Skvělé nápady se rodí u piva

ADVERTORIAL Od prázdného papíru po realizaci jen za sedm měsíců. Tak vznikl unikátní koncept obchodu Sportissimo. Sedm měsíců — to byl veškerý čas,…
8. 3. 20218. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více