Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

Poštovní spořitelna sáhla po “guerille”

Redakce MAM28. 6. 2006

Poštovní spořitelna se rozhodla na potenciální klienty “zaútočit” přímo v ulicích. A zamířila na klienty konkurenční banky.
“Tady už je zavřeno. Banka na Vaší poště má stále otevřeno,” mohou si na reklamních stojanech před zavřenými pobočkami přečíst klienti České spořitelny.
Poštovní spořitelna tak předvádí netradiční podobu reklamy – takzvaný guerillový marketing.
Taková reklama “číhá” na zákazníky v ulicích, na stadiónech, ale i v zaměstnání či na parkovištích. Tedy tam, kde firmy očekávají, že lidé budou mít o jejich výrobky a produkty skutečný zájem.
“Kampaň Poštovní spořitelny by měla mít velký úspěch, protože oslovuje reálnou potřebu lidí. Nabízí skutečné řešení problému. Bezpochyby zabere,” potvrzuje kreativní ředitel reklamní agentury Mark BBDO Martin Charvát.
Poštovní spořitelna přitom není první firmou, která guerillový marketing v Česku zkouší. Například již kampaň na vozy Toyota Aventis se v minulosti zaměřila přímo na majitele konkurenčních vozů Volkswagen Passat.
Na zrcátka jim pracovníci reklamní agentury zavěšovali “na míru” vytvořené letáčky s nabídkou nové Toyoty.
Na stejnou taktiku vsadila také reklamní agentura DDB zhruba před pěti lety. Pro lákání “kreativců” z konkurenčních firem využila mobilní reklamní stojany. Ty přímo pod okny jednotlivých agentur zábavně parafrázovaly jejich úspěšné kampaně.
Také zahraniční reklamní firmy při vlastní prezentaci sázejí na nové marketingové strategie: “Například Trevor Beattie nechal po svém příjezdu do australské agentury TBWA umístit plechovou ohradu před sídlo konkurenční Saatchi & Saatchi s oznámením, že nejlepší nápady se prodávají o ulici dál,” popisuje Pavel Winkler, ředitel tuzemské reklamní agentury 1.pozitivní
Guerillové kampaně počítají i s odezvou v médiích.
“Takovým příkladem bylo před pár lety otevření nového obchodního domu IKEA v Polsku. Najatí demonstranti bojovali za otevření obchodu a o demonstraci pak referovala většina médií v hlavních zprávách,” dodává Ondřej Obluk, kreativní ředitel agentury Mather Communications.
Dalším, kdo z tohoto druhu prezentace vytěžil maximum, je švýcarský výrobce horolezeckých potřeb, společnost Mammut.
Ten celou kampaň koncipoval jako přípravu osmdesátileté anglické důchodkyně na výstup na Mount Everest.
“O značce rázem psala média v celém světě. Mezi nimi například i český deník Blesk,” dodává Charvát.
Přestože guerillový marketing byl zatím využíván zejména firmami, které prodávají “odlehčenější” produkty a služby, má velkou šanci uspět i v “serióznějším” bankovním oboru.
“Čím konzervativnější obor, tím překvapivější mohou být výsledky,” potvrzuje Winkler.

Hospodářské noviny 28. 6. 2006

×

Měsíční podíl ČT4 Sport v květnu 0,1 %

Starší článek

Stále víc seniorů cestuje, hlavním kritériem je pro ně cena

Novější článek

Podobné zprávy

Média
Foto: Pixabay.com

Austrálie má svůj bič na Google a Facebook

Australský parlament schválil hojně diskutovaný zákon, který přiměje technologické firmy platit vydavatelům za obsah. Jedná se o celosvětově doposud…
25. 2. 202125. 2. 2021
Marketing

VIDEO: Televizní spot pro Astrid natáčeli starou analogovou kamerou

Agentura Brain One natočila kampaň pro novou řadu produktů značky Astrid na analogovou kameru. Hlavní hrdinky spotu je pak vyobrazena ve snovém…
25. 2. 202125. 2. 2021
Marketing

Hollandia představí novou komunikaci zmrzlin: „Jogurt tak dobrej, až …

Jogurtová značka Hollandia se chce více zaměřit na image svých zmrzlin. Ty sice vyrábí už několik let, ale až nyní budou mít ucelený, modernější…
25. 2. 202125. 2. 2021
Zprávy

ViacomCBS spouští streamingovou platformu Paramount+

ViacomCBS oznámil spuštění nové streamingové platformy Paramount+. Služba hned od prvního dne nabídne katalog čítající přes 5000 hodin obsahu…
25. 2. 202125. 2. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Do Ranní show Evropy 2 se vrací Lucie Černá. Střídá Kateřinu Říhovou
Matej Zabadal je novým ředitelem investic skupiny V-Sharp Ventures, do níž patří i DoDo

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více