Poštovní spořitelna sáhla po „guerille“

28. 6. 2006 00:06

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Poštovní spořitelna se rozhodla na potenciální klienty „zaútočit“ přímo v ulicích. A zamířila na klienty konkurenční banky.
„Tady už je zavřeno. Banka na Vaší poště má stále otevřeno,“ mohou si na reklamních stojanech před zavřenými pobočkami přečíst klienti České spořitelny.
Poštovní spořitelna tak předvádí netradiční podobu reklamy – takzvaný guerillový marketing.
Taková reklama „číhá“ na zákazníky v ulicích, na stadiónech, ale i v zaměstnání či na parkovištích. Tedy tam, kde firmy očekávají, že lidé budou mít o jejich výrobky a produkty skutečný zájem.
„Kampaň Poštovní spořitelny by měla mít velký úspěch, protože oslovuje reálnou potřebu lidí. Nabízí skutečné řešení problému. Bezpochyby zabere,“ potvrzuje kreativní ředitel reklamní agentury Mark BBDO Martin Charvát.
Poštovní spořitelna přitom není první firmou, která guerillový marketing v Česku zkouší. Například již kampaň na vozy Toyota Aventis se v minulosti zaměřila přímo na majitele konkurenčních vozů Volkswagen Passat.
Na zrcátka jim pracovníci reklamní agentury zavěšovali „na míru“ vytvořené letáčky s nabídkou nové Toyoty.
Na stejnou taktiku vsadila také reklamní agentura DDB zhruba před pěti lety. Pro lákání „kreativců“ z konkurenčních firem využila mobilní reklamní stojany. Ty přímo pod okny jednotlivých agentur zábavně parafrázovaly jejich úspěšné kampaně.
Také zahraniční reklamní firmy při vlastní prezentaci sázejí na nové marketingové strategie: „Například Trevor Beattie nechal po svém příjezdu do australské agentury TBWA umístit plechovou ohradu před sídlo konkurenční Saatchi & Saatchi s oznámením, že nejlepší nápady se prodávají o ulici dál,“ popisuje Pavel Winkler, ředitel tuzemské reklamní agentury 1.pozitivní
Guerillové kampaně počítají i s odezvou v médiích.
„Takovým příkladem bylo před pár lety otevření nového obchodního domu IKEA v Polsku. Najatí demonstranti bojovali za otevření obchodu a o demonstraci pak referovala většina médií v hlavních zprávách,“ dodává Ondřej Obluk, kreativní ředitel agentury Mather Communications.
Dalším, kdo z tohoto druhu prezentace vytěžil maximum, je švýcarský výrobce horolezeckých potřeb, společnost Mammut.
Ten celou kampaň koncipoval jako přípravu osmdesátileté anglické důchodkyně na výstup na Mount Everest.
„O značce rázem psala média v celém světě. Mezi nimi například i český deník Blesk,“ dodává Charvát.
Přestože guerillový marketing byl zatím využíván zejména firmami, které prodávají „odlehčenější“ produkty a služby, má velkou šanci uspět i v „serióznějším“ bankovním oboru.
„Čím konzervativnější obor, tím překvapivější mohou být výsledky,“ potvrzuje Winkler.

Hospodářské noviny 28. 6. 2006

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.