Po osmifinále MS vede Adidas

28. 6. 2006 11:06

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Fajn rádio si novým partnerstvím s Enterprise Esports otvírá dveře do gamingu

Fajn rádio z mediální skupiny Media Bohemia se v marketingu dlouhodobě zaměřuje na spolupráci s influencery a tiktokery z různých oblastí. Nyní prostřednictvím Enterprise Esports vstupuje do oblasti esportu a bude oslovovat milovníky gamingu.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

V souboji, který na mistrovství světa ve fotbale vedou přední výrobci sportovních svršků, vede po osmifinálových zápasech německý Adidas. Ten obléká tři týmy, které postoupily do čtvrtfinále, zatímco konkurenční americká Nike má na starosti dvě mužstva a ostatní firmy po jednom.
Značka, která bude ve zbytku mistrovství vidět na hřištích nejvíce, má největší naději na dobrý prodej lukrativních napodobenin týmových dresů a dalšího zboží. Sázky jsou vysoké, protože firmy utratily na sponzorování týmů a reklamní kampaně desítky milionů eur a dolarů.
Adidas, kromě toho, že je oficiálním sponzorem celého šampionátu, obléká týmy Německa, Argentiny a Francie. Nike obhospodařuje Brazílii a Portugalsko a Puma má pod křídly Itálii. O Anglii se stará Umbro a Ukrajinu zajišťuje oblečením firma Lotto.
Po čtvrtfinále by zřejmě čtyřem sponzorům mohlo zůstat nejspíše po jednom týmu. Adidasu vypadne jeden z dvojice Německo-Argentina a většina sázkařů také očekává vítězství Brazílie nad Francii. Nike by však velmi prospělo vítězství Portugalska nad Anglií, kde jsou sázky vyrovnané, protože pak by jí v semifinále zůstaly dva týmy.
Nike zažila prudký růst odbytu brazilských dresů v roce 2002 poté, co Brazilci porazili ve finále mistrovství světa Němce. Řecké dresy šly zase masově na odbyt o dva roky později, když Řekové překvapivě vyhráli mistrovství Evropy.
Na začátku nynějšího šampionátu měla největší zastoupení mezi týmy Puma, až na Itálii však všechny z 12 jejích týmů včetně České republiky vypadly. Z pěti afrických týmů sponzorovaných Pumou se do osmifinále dostala jen Ghana.
Analytici za nejlepší podporu prodeje považují sponzorování týmů jako Německo, Anglie a Brazílie. Zdroje z odvětví agentuře Reuters řekly, že kontrakt s těmito předními mužstvy stojí firmy ročně desítky milionů eur, zatímco sponzorování mužstev jako Trinidad a Tobago vyjde skoro zadarmo.
Týmy, které zklamou, riskují, že své sponzorské dohody ztratí. Adidas například zrušil spolupráci se Saúdskou Arábií poté, co její mužstvo utrpělo v roce 2002 zdrcující porážku 0:8 s Německem.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení