Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

Po osmifinále MS vede Adidas

Redakce MAM28. 6. 2006

V souboji, který na mistrovství světa ve fotbale vedou přední výrobci sportovních svršků, vede po osmifinálových zápasech německý Adidas. Ten obléká tři týmy, které postoupily do čtvrtfinále, zatímco konkurenční americká Nike má na starosti dvě mužstva a ostatní firmy po jednom.
Značka, která bude ve zbytku mistrovství vidět na hřištích nejvíce, má největší naději na dobrý prodej lukrativních napodobenin týmových dresů a dalšího zboží. Sázky jsou vysoké, protože firmy utratily na sponzorování týmů a reklamní kampaně desítky milionů eur a dolarů.
Adidas, kromě toho, že je oficiálním sponzorem celého šampionátu, obléká týmy Německa, Argentiny a Francie. Nike obhospodařuje Brazílii a Portugalsko a Puma má pod křídly Itálii. O Anglii se stará Umbro a Ukrajinu zajišťuje oblečením firma Lotto.
Po čtvrtfinále by zřejmě čtyřem sponzorům mohlo zůstat nejspíše po jednom týmu. Adidasu vypadne jeden z dvojice Německo-Argentina a většina sázkařů také očekává vítězství Brazílie nad Francii. Nike by však velmi prospělo vítězství Portugalska nad Anglií, kde jsou sázky vyrovnané, protože pak by jí v semifinále zůstaly dva týmy.
Nike zažila prudký růst odbytu brazilských dresů v roce 2002 poté, co Brazilci porazili ve finále mistrovství světa Němce. Řecké dresy šly zase masově na odbyt o dva roky později, když Řekové překvapivě vyhráli mistrovství Evropy.
Na začátku nynějšího šampionátu měla největší zastoupení mezi týmy Puma, až na Itálii však všechny z 12 jejích týmů včetně České republiky vypadly. Z pěti afrických týmů sponzorovaných Pumou se do osmifinále dostala jen Ghana.
Analytici za nejlepší podporu prodeje považují sponzorování týmů jako Německo, Anglie a Brazílie. Zdroje z odvětví agentuře Reuters řekly, že kontrakt s těmito předními mužstvy stojí firmy ročně desítky milionů eur, zatímco sponzorování mužstev jako Trinidad a Tobago vyjde skoro zadarmo.
Týmy, které zklamou, riskují, že své sponzorské dohody ztratí. Adidas například zrušil spolupráci se Saúdskou Arábií poté, co její mužstvo utrpělo v roce 2002 zdrcující porážku 0:8 s Německem.

×

EMI odmítla nabídku Warner Music na převzetí

Starší článek

Telecom a Eurotel se spojí do firmy Telefónica O2 Czech Republic

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: iStock

Témata, která dělí společnost: dominuje zdraví

Několik témat dělí českou společnost na pět skupin. Liší se zájmy, obavami a také aktuálními i budoucími možnostmi. Jsme ohroženou skupinou Početně…
27. 2. 202126. 2. 2021
Marketing

Návrhář Černý a herečka Vagnerová jsou novými ambasadory značky Lexus

Módní návrhář Jan Černý se stal novým ambasadorem automobilky Lexus. Je součástí rodiny, do níž patří šéfkuchař Zdeněk Pohlreich nebo herečka Tereza…
26. 2. 202126. 2. 2021
Média

MZd posunulo termín pro mediálky. Důvod? Malé opravy zadání

Dnes v 10 hodin dopoledne mělo být uzavřeno odevzdání přihlášek do výběrového řízení pro mediální agenturu. To ministerstvo zdravotnictví vypsalo…
26. 2. 202127. 2. 2021
Média

Pořad Epicentrum. Česká televize bude sumarizovat aktuální vládní opatření

Živé přenosy z tiskových konferencí vlády tlumočené do znakového jazyka, celodenní zpravodajský servis ČT24, večerní speciály i webové…
26. 2. 202126. 2. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Do Ranní show Evropy 2 se vrací Lucie Černá. Střídá Kateřinu Říhovou
Matej Zabadal je novým ředitelem investic skupiny V-Sharp Ventures, do níž patří i DoDo

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více