Ztráty z pirátských DVD jsou mnohem větší, než se myslelo

4. 5. 2006 08:05

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Ztráty, které filmovému průmyslu způsobily pirátské kopie DVD a filmy stažené z internetu, jsou mnohem hlubší, než se dosud myslelo. Nejnovější studie uvádí, že odvětví tak ročně přichází o 6,1 miliardy dolarů, což je proti předchozím odhadům o 75 procent více, napsal list Wall Street Journal.
Ztráty vznikají poklesem tržeb v pokladnách kin i nižším prodejem DVD v obchodech. Jen v samotných Spojených státech připravily nezákonné kopie loni toto odvětví o téměř 1,3 miliardy dolarů.
Studii si objednala lobbystická skupina amerického filmového průmyslu Motion Picture Association of America a vypracovala ji agentura LEK Consulting LLC. MPAA ale nebyla k zastižení, aby se ke zprávě v listu vyjádřila. List napsal, že část amerického filmového průmyslu chtěla zprávu zamlčet.
Výsledek studie je v rozporu s některými obecně rozšířenými domněnkami. Například Mexiko je v ní na prvním místě mezi zeměmi, kde se nejvíce šíří pirátské nahrávky amerických filmů. S ušlými tržbami 483 milionů dolarů za minulý rok tak Mexiko podle studie zastínilo Čínu i Rusko.
Podle listu stála studie tři miliony dolarů a vznikala ve 28 zemích po 18 měsíců, napsala agentura Reuters.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.