Vyhrát chce Adidas i Nike

24. 5. 2006 00:05

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Behavio otestovalo Habánské zákony od WMC Grey a hokejový spot Komerční banky od VCCP Prague

Agentura Behavio již tradičně otestovala dvě nejúspěšnější reklamy měsíčního kola Souboje spotů. V březnovém klání uspěly Habánské sklepy a Komerční banka. O tom, s čím uspěly u diváků, si přečtěte v aktuálním vydání Marketing & Media 16/2024.

Reklama
SDG

Blížící se mistrovství světa v kopané je rozlosováno pro dvaatřicet týmů, ale soupeřů bude o dva víc. Urputný zápas o prvenství v nejpopulárnějším sportu svedou i obří výrobci sportovního zboží – Adidas a Nike.
Jejich boj je v každém ohledu stejně prudký jako ten, který se bude odehrávat od 9. června na německých fotbalových hřištích.

MEZITITULEK: Více lidí než při olympiádě
Protože tato světová událost přiláká k televizorům více diváků než olympiáda, může mistrovství naznačit, jak se bude vyvíjet stále tvrdší soupeření obou společností. Nike i Adidas považují fotbalový svátek za jakési referendum o tom, kdo z nich je jedničkou, a to nejen v kopané, ale na celém globálním sportovním trhu. Adidas, který stojí na fotbalovém vrcholu celá desetiletí, si tuto pozici chce nadále udržet, zejména sponzorováním mocného řídícího orgánu Světového poháru – federace FIFA. Tím, že se letošní mistrovství odehrává také v Bavorsku, může Adidas využít i výhodu domácího hřiště.
Při všech 64 zápasech mistrovství uvidí více než miliarda diváků logo Adidasu na míčích, dresech rozhodčích, na oblečení dobrovolných pořadatelů i na billboardech na stadiónech a kolem nich. Adidas rovněž získal exkluzívní práva na reklamu během vysílání všech utkání mistrovství v amerických televizních stanicích ABC a ESPN, a tím z obrazovek účinně vyřadil reklamy Nike.
Nike se však nevzdává. Využívá všech svých osvědčených zbraní, které jí získaly převahu v jiných sportech, a to sázkou na hvězdy. Stejně jako ji sponzorování Michaela Jordana vyneslo na nejvyšší příčku coby značky v košíkové, sází letos na nákladnou podporu superhvězdy Ronaldinha a brazilského týmu. Brazílie je obhájcem vítězství a jedním z favoritů letošního mistrovství. Její úspěch by společnost Nike „vykopl“ na první příčku ve fotbale. Nike sponzoruje osm mužstev včetně USA, Mexika a Portugalska, Adidas podporuje pouze šest národních týmů. Oba soupeři otevřeli své peněženky více dokořán než jen na tradiční reklamní akce.

MEZITITULEK: Taktika nemusí Nike vyjít
Obvyklá gerilová marketingová taktika Nike však může letos v Německu narazit. Tato společnost například polepila města, kde se konaly olympiády, svými billboardy, ačkoliv nebyla jejím oficiálním sponzorem. FIFA však požádala města, v nichž se mistrovství ve fotbale bude konat, aby při prodeji míst pro billboardy na svých stadiónech dávala přednost hlavně oficiálním sponzorům.

Mike Esterl,, The Wall Street Journal Europe

Redakce MAM

Další zajímavé čtení