Vyhlášen druhý ročník soutěže Časopis roku 2005

24. 5. 2006 10:05

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Koncept Nature Positive – od myšlenky k akci

Den Země je ve společnosti Mattoni 1873 každý den, sahá od cirkularity a snižování uhlíkové stopy až k obraně biodiverzity.

Reklama
SDG

Ve úterý 23. května 2006 v Muzeu hudby na Malé Straně byly vyhlášeny výsledky 2. ročníku soutěže Časopis roku 2005, kterou pořádá Unie vydavatelů. Generálním partnerem soutěže byla stejně jako v předcházejícím ročníku Česká pošta, slavnostní večer zajistila agentura Select Agency.

V jednotlivých kategoriích zvítězily tyto tituly:
I. Společenský časopis – Reflex, vydavatelství Ringier ČR
II. Ekonomický a/nebo zpravodajský týdeník – Respekt, vydavatelství R-Presse
III. Časopis pro ženy – Žena a život, vydavatelství Bauer Media
IV. Časopis životního stylu – Marianne, vydavatelství Hachette Filipacchi 2000
V. Specializovaný časopis pro ženy – Apetit, vydavatelství Hachette Filipacchi 2000
VI. Specializovaný časopis pro muže – Premiere, vydavatelství Hachette Filipacchi 2000
VII. Časopis pro mládež – ABC, vydavatelství Ringier ČR
VIII. B2B časopis – Marketing & Media, vydavatelství Economia
IX. Hvězda roku 2005 – DIGIfoto, vydavatelství Computer Press
X. Obálka roku 2005 – Instinkt, č. 30, vydavatelství Mediacop
XI. Skokan roku 2005 – Blesk pro ženy, vydavatelství Ringier ČR

Oproti minulému roku došlo ve statutu soutěže k několika podstatným změnám. Především byl rozšířen počet soutěžních kategorií ze šesti na jedenáct. Novou podmínkou soutěže bylo, že přihlásit titul do soutěže může pouze člen Unie vydavatelů. Tituly přihlášené do kategorií I. – VII. musely být titul zařazeny v systému ověřování nákladu tisku ABC ČR. Další podmínkou bylo, aby titul byl vydáván nejméně 6 měsíců v roce 2005.

Do soutěže 23 vydavatelů nominovalo 61 titulů a 45 obálek. Vydavatelé mohli nominovat časopisy pouze z vlastní produkce. Počet přihlašovaných titulů nebyl omezen, titul však mohl být přihlášen pouze do jedné kategorie, která byla předem definována (statut soutěže v příloze). Každá přihláška musela obsahovat charakteristiku titulu, zdůvodnění nominace a byli-li k dispozici i údaje o čtenosti titulu v letech 2005 a 2004 a jeho průměrný prodaný náklad z ABC ČR za rok 2005.

Každý z vydavatelů měl povinnost jmenovat svého zástupce do poroty, ve které byly také zástupci asociací, agentur a České pošty. Z rozhodnutí poroty se v kategoriích I. – IX. hodnotilo přímo s rozsahem 5 – 1 bod, s nejvyšším počtem bodů pro vítěze. V kategorii X. Obálka roku 2005 s ohledem na množství přihlášek bylo hodnocení dvoukolové, kdy nejdříve každý porotce označil 5 titulů pro postup do 2. kola. Z obálek s nejvyšším počtem nominací byl zpracován shortlist, který byl následně hodnocen jako ostatní kategorie.

Časopisy hodnotilo 27 porotců.

Zástupci vydavatelů
Atemi – Jana Patzáková
ATOZ Marketing – Jeffrey Osteroth
Bauer Media – Darja Boukalová
Burda Praha – Patrik H. Tomšů
Computer Press – Pavel Pospíšil
Czech Press Group – Rostislav Pech
České a slovenské odborné nakladatelství – Zdeňka Lazarová
Ebika – Jan Jukl
Economia – Sylvie Šmeráková
Egmont ČR – Stanislav Kadlec
Hachette Filipachi 2000 – Patricie Honslová
Kovohutě Příbram nástupnická – Michaela Gübelova
MAFRA media – Pierre Beneš
Mediacop – Gabriela Bezdíčková
Motor-Presse Bohemia – Jan Kliment
RF Hobby – Zdeněk Jůzek
Ringier ČR – Lucie Černá
R-Presse – Jiří Völfl
Sanoma Magazines Praha – Jiří Vávra
Springer Media CZ – Hynek Paťorek
Stanford – Erich Handl
Trade&leisure Publications – Ivan Klátil

Zástupci agentur, asociací a České pošty, s. p.
Asociace českých reklamních agentur – Martin Potůček
Asociace komunikačních agentur – Jiří Janoušek
Česká pošta – Svatoslava Antolíková
České sdružení značkových výrobců – Karel Strašák
Millward Brown – Petra Průšová

Výsledky soutěže

I. kategorie – Společenský časopis

1. místo a titul Časopis roku 2005
REFLEX
Vydavatel: Ringier ČR
Další tituly na shortlistu (řazeno abecedně dle názvů titulů)
21. STOLETÍ
Vydavatel: RF Hobby
INSTINKT
Vydavatel: Mediacop
KOKTEJL
Vydavatel: Czech Press Group
NATIONAL GEOGRAPHIC
Vydavatel: Sanoma Magazines Praha

II. kategorie – Ekonomický a/nebo zpravodajský týdeník

1. místo a titul Časopis roku 2005
RESPEKT
Vydavatel: R-Presse

Další tituly na shortlistu (řazeno abecedně dle názvů titulů)
EKONOM
Vydavatel: Economia

EURO
Vydavatel: Euronews

NEDĚLNÍ SVĚT
Vydavatel: Mediacop

TÝDEN
Vydavatel: Mediacop

III. kategorie – Časopis pro ženy

1. místo a titul Časopis roku 2005
ŽENA A ŽIVOT
Vydavatel: Bauer Media

Další tituly na shortlistu (řazeno abecedně dle názvů titulů)
BLESK PRO ŽENY
Vydavatel: Ringier ČR

SVĚT ŽENY
Vydavatel: Burda Praha

VLASTA
Vydavatel: Sanoma Magazines Praha

XANTYPA
Vydavatel: Kovohutě Příbram nástupnická

IV. kategorie – Časopis životního stylu

1. místo a titul Časopis roku 2005
MARIANNE
Vydavatel: Hachette Filipacchi 2000

Další tituly na shortlistu (řazeno abecedně dle názvů titulů)
ELLE
Vydavatel: Hachette Filipacchi 2000

MAXIM
Vydavatel: Hachette Filipacchi 2000

MOBILITY
Vydavatel: Computer Press

STEREO & VIDEO
Vydavatel: Trade & Leisure Publications

V. kategorie – Specializovaný časopis pro ženy

1. místo a titul Časopis roku 2005
APETIT
Vydavatel: Hachette Filipacchi 2000

Další tituly na shortlistu (řazeno abecedně dle názvů titulů)
BYDLENÍ
Vydavatel: Bauer Media

MARIANNE BYDLENÍ
Vydavatel: Hachette Filipacchi 2000

MODERNÍ BYT
Vydavatel: Springer Media CZ

VÍTEJTE DOMA
Vydavatel: Springer Media CZ

VI. kategorie – Specializovaný časopis pro muže

1. místo a titul Časopis roku 2005
PREMIERE
Vydavatel: Hachette Filipacchi 2000

Další tituly na shortlistu (řazeno abecedně dle názvů titulů)
AUTO 7
Vydavatel: Motor-Presse Bohemia

AUTO MOTOR A SPORT
Vydavatel: Motor-Presse Bohemia

COMPUTER
Vydavatel: Computer Press

FOTOVIDEO
Vydavatel: Atemi

VII. kategorie – Časopis pro mládež

1. místo a titul Časopis roku 2005
ABC
Vydavatel: Ringier ČR

Další tituly na shortlistu (řazeno abecedně dle názvů titulů)
BRAVO
Vydavatel: Bauer Media

BRAVO GIRL!
Vydavatel: Bauer Media

DÍVKA
Vydavatel: Bauer Media

WITCH
Vydavatel: Egmont ČR

VIII. kategorie – B2B časopis

1. místo a titul Časopis roku 2005
MARKETING & MEDIA
Vydavatel: Economia

Další tituly na shortlistu (řazeno abecedně dle názvů titulů)
BIZ
Vydavatel: Computer Press

CZECH BUSINESS WEEKLY
Vydavatel: Stanford

MODERNÍ OBCHOD
Vydavatel: České a slovenské odborné nakladatelství

ZBOŽÍ & PRODEJ
Vydavatel: ATOZ Marketing Services

IX. kategorie – Hvězda roku 2005

1. místo a titul Časopis roku 2005
DIGIFOTO
Vydavatel: Computer Press

Další tituly na shortlistu (řazeno abecedně dle názvů titulů)
DIGITÁLNÍ BYT
Vydavatel: Atemi

DOUPĚ
Vydavatel: Computer Press

EPOCHA
Vydavatel: RF Hobby

FILTER
Vydavatel: MAFRA

X. kategorie – Obálka roku 2005

1. místo a titul Časopis roku 2005
INSTINKT, Č. 30
Vydavatel: Mediacop

Další obálky na shortlistu (řazeno abecedně dle názvů titulů)
DIGIFOTO, Č. 6
Vydavatel: Computer Press

EURO, Č. 36
Vydavatel: Euronews

FOTOVIDEO, BŘEZEN
Vydavatel: Atemi

RESPEKT, Č. 43
Vydavatel: R-Presse

XI. kategorie – Skokan roku 2005

1. místo a titul Časopis roku 2005
BLESK PRO ŽENY
Vydavatel: Ringier ČR

Další tituly na shortlistu (řazeno abecedně dle názvů titulů)
NOVÁ TINA
Vydavatel: Bauer Media

PESTRÝ SVĚT
Vydavatel: Bauer Media

SVĚT ŽENY
Vydavatel: Burda Praha

ŽENA A ŽIVOT
Vydavatel: Bauer Media

-sch-

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Pomáháme značkám myslet ekologicky

Pomáháme značkám myslet ekologicky

Trend udržitelnosti je patrný i na eventech. Šafy production radí značkám, jak k němu přistupovat a společně s nimi přichází s inovativními aktivitami.