Výdaje na TV reklamu v dubnu stouply na 2,18 miliardy korun

12. 5. 2006 15:05

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Máme první fotky z Agentury roku. Podívejte se, jak jsme oslavili vítěze!

Letošní slavnostní předávání cen Agentury roku proběhlo v úterý 16. dubna v prostoru Václaváku 22. Bylo s námi u toho přes sto hostů a zábava byla ohromná. Přinášíme vám první část fotogalerie.

Reklama
SDG

Hrubé výdaje firem bez slev a bonusů na televizní reklamu v dubnu meziročně stouply o 303 milionů korun na 2,18 miliardy. To představuje nárůst o zhruba 16 procent. Vyplývá to z monitoringu TNS A-Connect. Z něj také vyplývá, že televize Prima v dubnu ve sledovanosti reklam, měřené pomocí odvysílaných reklamních zásahů -takzvaných GRP bodů – stejně jako v březnu téměř dostihla Novu.
Jeden GRP bod znamená oslovení reklamou jednoho procenta dospělé populace, tedy asi 84.000 lidí. Podle počtu odvysílaných GRP se určuje i cena, kterou zadavatel za odvysílání reklamy zaplatí.
Prima i Nova přesáhly hranici 40 procent a rozdíl mezi nimi se snížil na 1,9 bodu, zatímco ještě před rokem to bylo přes 50 procent. Podíl Novy na odvysílaných GRP bodech byl v dubnu 45,8 procenta, zatímco ve stejném období loni to bylo 70,5 procenta.
Naopak Prima si více než dvojnásobně polepšila. Její podíl byl 43,9 procenta, zatímco před rokem to bylo jen 19,3 procenta. Podíl ČT stoupl o desetinu bodu na 10,3 procenta.
Meziročně stoupl i celkový čas reklam, které televize odvysílaly, a to o 44 hodin. Počet odvysílaných spotů se meziročně zvýšil o 6604. O časový nárůst se nejvíce zasloužila Prima, neboť nabídla o 73 hodin reklam více, zatímco na Nově objem reklamy klesl o téměř 29 hodin.
Největším zadavatelem TV reklamy byla v dubnu společnost Nestlé, která v hrubých ceníkových cenách vydala 134,9 milionu korun. Po Nestlé následuje T-Mobile (108,5 milionu korun), Danone (95,5 milionu), Procter & Gamble (92,2 milionu) a KMV (76,5 milionu). Pět největších inzerentů dalo na svou televizní prezentaci asi 507 milionů korun, tedy asi 23 procent veškerých dubnových výdajů na TV reklamu.
Meziročně nejvíce v dubnu navýšil investice z větších inzerentů vydavatel deníku Aha!, vydavatelství Ebika, a dále firmy Bayer či Mountfield. Naopak z větších klientů poklesly reklamní investice u Zentivy, Coca Coly a Toyoty. Mezi firmy, které letos v dubnu v televizi inzerovaly a loni ve stejném období ne, patří mimo jiné Intersnack, Nissan nebo Spar.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení