Volební strany a hnutí dnes zahájí své představování v České televizi a v Českém rozhlase. Poprvé budou mít možnost přímo oslovit voliče před letošní obměnou Poslanecké sněmovny. Obě veřejnoprávní média jim podle zákona poskytla možnost představit své vize či kandidáty.
Menší strany, které nemají moc šancí na vstup do sněmovny, se takto mohou zviditelnit třeba kvůli podzimním komunálním volbám. Některé strany peníze na výrobu svých spotů, které nemají velkou sledovanost, věnovaly na humanitární účely.
První stranou, která se dnes odpoledne představí v České televizi, bude podle pondělního rozlosování Pravý Blok, i když jeho spotu měly předcházet příspěvky tří jiných stran. Ty je však včas nepředaly, a ČT proto odvysílá ve vymezeném čase jen příslušná upozornění.
Rozhlasové stanice Radiožurnál a Praha mají první příspěvky volebních seskupení odvysílat do éteru už ráno před pátou hodinou. ČRo dostal příspěvky od 19 z 26 kandidujících seskupení. Místo chybějících spotů také odvysílá příslušné oznámení, zbylý čas má vyplnit hudba.
ČRo bude volební agitaci vysílat každý den v několikaminutových blocích, ČT pak ve všední den od 14:45 do 15:45, v sobotu od 12:05 do 13:15. Vysílání volebních spotů obě média ukončí v úterý 30. května.
Starostové mohou od 17. května vyhradit ve svých obcích plochy pro vylepení volebních plakátů. Většinou se tak už ale na rozdíl od prvních voleb po listopadu 1989 neděje, neboť strany a hnutí využívají reklamních ploch.
Česká cena za PR – Lemur prodlužuje deadline
Dva týdny navíc mají zadavatelé i agentury na zaslání přihlášek do komunikační soutěže, kterou pořádá Asociace public relations (APRA).