Vláda bude jednat o 185 milionech na infokampaň k digitalizaci

16. 5. 2006 09:05

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Náklady na informační kampaň státu v následujících dvou letech k nastupujícímu digitálnímu vysílání by mohly činit až 185 milionů korun; do roku 2009 by to mohlo být celkem 335 milionů. Vyčlenit peníze pro kampaň v letošním a příštím roce navrhuje ministerstvo informatiky (MI ČR) a vláda se návrhem úřadu bude zabývat ve středu. Start kampaně plánuje ministerstvo na září letošního roku.
Přípravu kampaně bude mít na starosti Národní koordinační skupina (NKS), jejíž vytvoření bude rovněž schvalovat vláda. Ministerstvo do čela NKS navrhuje bývalého člena Rady pro rozhlasové a televizní vysílání a poradce MI ČR pro digitalizaci Zdeňka Duspivu, sdělila mluvčí ministerstva Klára Volná.
Jako zástupce navrhuje ministerstvo současnou náměstkyni ministra kultury Petru Smolíkovou. Zástupce budou mít v NKS i další ministerstva, Rada pro rozhlasové a televizní vysílání nebo Český telekomunikační úřad.
Ministerstvo chce ze svého rozpočtu na letošní rok vyhradit na infokampaň 40 milionů korun, původně určených na rozvoj vysokorychlostního přístupu k internetu. Dalších 45,1 milionu by na kampaň mělo přijít z rezervy státního rozpočtu na letošní rok. Většina sumy navrhované pro letošní rok ve výši 82 milionů je určena na informační kampaň, ze zbylé částky by se měl zaplatit zejména průzkum výsledků kampaně.
Pro příští rok bude ministerstvo v souvislosti s informační kampaní a průzkumem na téma výsledků kampaně a digitalizace vůbec požadovat na vládě, aby ze státního rozpočetu vyhradila částku sto milionů korun.
Ministerstvo informatiky přitom předpokládá při přípravě státního rozpočtu na další léta, že budou vyhrazeny prostředky na pokrytí výdajů informační kampaně a průzkumů penetrace digitálního vysílání v roce 2008 ve výši sto milionů korun. O rok později to bude 50 milionů, uvedla Volná.
Česká republika stojí stejně jako ostatní země EU před postupným vypnutím současného analogového TV vysílání a jeho nahrazením digitálním signálem. Vypínání analogu začne podle předpokladů MI ČR před rokem 2008, poslední analogový vysílač bude vypnut do roku 2012.
Divákům v ČR přinese digitální vysílání až šestinásobek volně přístupných TV programů oproti současným čtyřem celoplošným ČT1, ČT2, Nově a Primě, a to s kvalitnějším obrazem i zvukem.
Řádné digitální TV vysílání začalo po pěti letech experimentů loni v říjnu. Nutností pro jeho příjem je zapojení převaděče signálu, takzvaného set-top boxu, k televizoru, popřípadě koupě speciálního televizoru se zabudovaným digitálním tunerem. Ceny set-top boxů nyní začínají pod hranicí 2000 korun, TV přístroje s tunerem jsou podstatně dražší.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.