Vivendi popřela zprávu o nabídce na převzetí

17. 5. 2006 13:05

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Francouzská mediální a telekomunikační skupina Vivendi zvýšila v prvním čtvrtletí očištěný zisk před zdaněním a úroky o více než deset procent na 990 milionů eur. Firma popřela zprávu o tom, že menšinový akcionář Sebastian Holdings předložil nabídku na její převzetí za více než 40 miliard eur.
Zdroj blízký této záležitosti řekl agentuře Reuters, že investiční fond Sebastian Holdings nabídl za každou akcii Vivendi 33,5 eura. „Vivendi popírá, že obdržela nějakou nabídku. Nedostala nic pevného a uspořádaného,“ prohlásil mluvčí společnosti.
Vivendi již předtím oznámila, že odmítla požadavek firmy Sebastian Holdings, aby se rozdělila na více částí. „Je těžké pochopit, jak může být nabídka na koupi skupiny interpretována jako návrh na rozdělení,“ uvedl zdroj. Firma Sebastian Holdings, jež nyní ve Vivendi vlastní přes čtyři procenta, se k celé záležitosti odmítla vyjádřit.
Čtvrtletní zisk Vivendi překonal očekávání analytiků, kteří jej podle průzkumu agentury Reuters odhadovali v průměru na 950 milionů eur. Společnost navíc zvýšila odhad růstu čistého zisku v celém letošním roce na 16 procent z původně předpokládaných 11 až 13 procent.
Čistý zisk by tak měl v letošním roce dosáhnout 2,4 miliardy eur. Do roku 2011 by se měl podle firmy vyšplhat na 3,5 až čtyři miliardy eur. Součástí skupiny Vivendi je například největší světová nahrávací společnost Universal Music Group a druhý největší francouzský mobilní operátor SFR.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.