Venkovní reklama má dvě asociace

4. 5. 2006 08:05

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Na mediální scénu vstupuje nový subjekt. Česká asociace venkovní reklamy (ČAVR) vznikla podle zakládajících společností jako reakce na nízkou efektivitu a špatnou pověst stávající Asociace pro venkovní reklamu.
Tři z pěti největších společností působících v oboru venkovní reklamy, společnosti euroAWK, JCDecaux a News Outdoor Czech Republic, které jsou zakládajícími členy ČAVR, spojuje snaha o zlepšení postavení a pověsti venkovní reklamy na trhu. Hodlají se také zasadit o dobrou a nepředpojatou spolupráci uvnitř oboru a hájit jeho zájmy.
„Naším cílem je vytvořit asociaci usilující o reprezentaci outdooru, jeho konsolidaci a výraznější podíl na trhu. Budeme rovněž dbát na prosazování oborových cílů, usměrňování legislativy, formulování odborných stanovisek a působit na lepší přijímání OOH veřejností. K dosažení svých cílů zvolíme vhodné nekonfrontační prostředky a osvědčené nástroje; chceme se mimo jiné výrazně podílet na zavádění a dalším vývoji jednotného měření venkovní reklamy,“ komentuje založení ČAVR její prezident Radek Pokorný. „Jsme asociací otevřenou, a proto velmi rádi přivítáme další členy ochotné respektovat stanovy a principy ČAVR. Budeme však obezřetní vůči společnostem, které nehodlají respektovat etické normy spolupráce mezi členy i svého vystupování na trhu,“ dodal Pokorný.
Nově založená Česká asociace venkovní reklamy chce být v oblasti venkovní reklamy partnerem nejen ostatním komerčním subjektům, ale i orgánům státní správy.
Nejzřetelnějším signálem odborné i širší veřejnosti a zcela přelomovým projektem ČAVR je dohoda o jednotném reprezentativním měření venkovní reklamy. Systém „Outdoor Media Projekt“, vypracovaný agenturou GfK, při hodnocení zohledňuje kvalitu každého jednotlivého panelu (příp. sítě), frekvenci na komunikaci, kde je panel umístěn, a strukturu pasantů venkovní reklamy. Analýza těchto ukazatelů pak klientům poskytne odpověď na otázku, jak mohou efektivně utratit své peníze, co za ně dostanou a kolik lidí jejich outdoorová kampaň zasáhne.
„Součástí plného servisu pro klienta je pak DATAPlan Outdoor pro přípravu outdoorových kampaní,“ doplňuje Michal Ševera z GfK Praha. „Díky němu bude možno optimalizovat a připravit kampaň šitou klientovi na míru.“
Založením České asociace venkovní reklamy vzniká subjekt schopný nabídnout zakládajícím a přidruženým společnostem z oboru silné zázemí a možnost pozitivně ovlivnit trh, na kterém působí. Mnohé z toho, co asociace nabízí, je v historii české venkovní reklamy nové, a proto věřme, že ČAVR přinese outdooru očekávané sebevědomí a zlepšení postavení
u klientů i mezi ostatními médii.
Přidruženými členy ČAVR jsou k dnešnímu dni společnosti Avenir, AWK Ambiente, CLV, Euro Plakat Group, Oris a Rencar.

-red-

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.