Trendy pro rok 2006? Multifunkční originály!

22. 5. 2006 00:05

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.


Stále sílí trend, kdy poptávka v segmentu reklamních a dárkových předmětů se pomalu, ale jistě přesouvá z katalogového zboží do zakázkové výroby (tailor made). Zákazníci si mohou objednávat stále propracovanější, kvalitnější a originálnější zboží, které tak lépe odpovídá jejich požadavkům barevnosti, potřebným rozměrům nebo maximálně koresponduje s ATL kampaní, na rozdíl od zboží z katalogu, kde existují mnohá omezení.

Dominantní tailor made
V naší agentuře se 90 % produkce reklamních a dárkových předmětů přesouvá k tzv. tailor made zboží – tedy principu, kdy agentura pro zákazníka navrhne a zároveň i realizuje původní reklamní předmět. Důraz se klade samozřejmě na originalitu – dnešní klienti jsou velmi nároční – předměty jsou tak i díky tomu designově stále více propracované, zpracování loga je kvalitnější stejně tak jako používané materiály. Vzhledem k tomu, že dnes již není problém získat od výrobce i relativně menší množství zboží, můžeme klientovi zaručit naprostou originalitu zpracování, jak co se týká materiálů, tak i barev, přesně podle jejich přání u podstatně menšího množství, než tomu bylo ještě v nedávné minulosti.
S tím souvisí také snaha o co nejkomplexnější zpracování dárkových předmětů v rámci celého komunikačního mixu – příkladem může být budík, který samozřejmě odpovídá firemnímu designu, ale navíc i jeho vyzvánění je stejné jako celá hudební složka reklamní kampaně.
Výrazným trendem letošního roku jsou multifunkční dárkové a reklamní předměty. Stále zajímavější jsou dárky, které kromě své základní funkce mohou nabídnout svým uživatelům něco navíc – úspěch u klienta i spotřebitelů měla sada podtácků Granko – ty navíc obsahovaly jednoduchý hlavolam nebo svítící mechanismus. Velmi oblíbenými se určitě stanou i pantofle se zabudovanou led diodou, které při chůzi svítí, nebo dětské hodinky, které lze zároveň použít jako jo-jo.

Trendy, které se vracejí – Rubikovy hlavolamy, Lenticular
Mezi oblíbené patří i reklamní předměty, které těží z důvěrně známých forem či materiálů, a nyní se opět dostávají do popředí zájmu. Rubikova kostka, kterou si u nás skoro každý dospělý člověk pamatuje ze svého dětství či dospívání, se znovu vrací na scénu a nabízí atraktivní možnosti využití jako zajímavý reklamní dárek.
Stejně tak se znovu začíná stále více využívat lenticularní (měnící se) fólie. Někteří z nás si možná ještě vzpomenou na pohledy s obličejem, kde tato fólie byla použita na oči a simulovala jejich mrkání. Dnes jsou tyto lenticulární fólie daleko kvalitnější a možnost jejich využití při aplikaci loga je daleko širší (až 5 motivů loga, zoom efekt atd.). Dají se aplikovat téměř na jakýkoli materiál (papír, plast, kov), kde působí velmi zajímavě, protože je možné logo „rozpohybovat“ nebo lze použít více motivů najednou.

Aktivní spoluúčast, přírodní materiály
Stále více příznivců má i snaha „zapojit obdarovaného do hry“. Moderní dárkové předměty umožňují individuální zapojení zákazníka a vytvářejí prostor pro jeho vlastní aktivity.
Ideální jsou v tomto případě například „živé dárky“ – bylinky, stromky, kouzelné fazole apod. Tím, že se zákazník „musí“ o dárek každý den starat a zároveň vidí, jak mu dárek roste před očima, ho bere vlastně za svůj výtvor. Vypěstování vlastní rostlinky záleží pouze na šikovnosti každého. Vtipně umístěné logo pak může být stále na očích, ať je umístěno na květináči, nebo se objeví třeba až poté, kdy např. „kouzelná fazole“ povyroste.
Stejně tak dárkové předměty cílené na děti, stále více fungují na podobném principu – oblíbené jsou např. 3D puzzle, hrnky nebo trička, které si děti mohou domalovat podle své vlastní fantazie.


p16obr_sala.jpg

Oblíbené soupravy
Velké oblibě se stále více těší tematické sady dárků. Zejména v období před exponovanými svátky, jakými jsou z hlediska dárků určitě Vánoce a Velikonoce, jsou u klientů obecně oblíbené nejrůznější sady, které mohou vycházet i ze starých zvyků a tradic. Jsou to např. sady na lití olova nebo sady na pečení vánočního cukroví, silvestrovská sada (sekt, konfety, rachejtle), velikonoční sada (beránek, pomlázka, barvy a obtisky na vajíčka).

Fotbalový míč všude kolem nás – MS ve fotbale
Protože se letos bude konat MS ve fotbale, a to ke všemu kousek od našich hranic, velká část klientů směřovala dárky k této události. V létě se tak objeví spousta předmětů s touto tematikou – např. nafukovací křeslo ve tvaru fotbalového míče, míče na malý fotbálek, píšťalky, „fandidla“, barvy na obličej, šály pro fanoušky apod. Objem těchto dárků byl v tomto roce určitě rekordní a další vlnu zájmu o podobný sortiment můžeme čekat až za dva roky, kdy se bude konat mistrovství Evropy.

MP3 a Sudoku
Jak rychle dokáže zareagovat trh na novinku, lze vidět na dvou artiklech – Sudoku a přehrávačích MP3.
Většina firem má přehrávače MP3 už druhý rok ve svých katalozích, nyní se silně prosazuje populární logická hra Sudoku v elektronické verzi, kterou lze nyní pořídit už za velmi zajímavou cenu v nejrůznějších tvarech a velikostech, např. jako přívěsek na klíče apod.
Obecně lze určitě říci, že ať jsou trendy jakékoli, nejdůležitější je vždy správné zacílení a pečlivý výběr vhodného dárku pro konkrétního zákazníka tak, aby především potěšil.
Autorka je manažerkou marketingu společnosti Targo Promotion Praha.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.