Starobrno rozjíždí novou síť restaurací

29. 5. 2006 11:05

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Brněnský pivovar Starobrno chce mít do dvou let 11 značkových restaurací. První už otevřel v Jihlavě, ostatních deset bude mít stejný interiér, jídelníček a pro všechny jejich provozovatele budou platit stejné podmínky. Nový gastronomický projekt přijde firmu na 50 milionů korun, řekl mluvčí Starobrna Aleš Řiháček. Takzvané franšízové restaurace už v Česku zařídily například pivovary Staropramen nebo Budvar.
Hospody Guesto budou nabízet právě piva z portfolia Starobrna. „První restaurace má nyní v nabídce devět čepovaných piv značek Starobrno, Hostan, Zlatý Bažant, Heineken, Amstel a Murphy´s. K tomu lahvové speciály a nealkoholická piva,“ upřesnil mluvčí. Novinkou je podle něj doporučení nejvhodnějších piv k jednotlivým jídlům.
Jihlavu si firma pro pilotní restauraci vybrala záměrně, chce v regionu posílit svou pozici. „Měsíční zkušební provoz ukázal, že Starobrno vsadilo s tímto konceptem na správnou kartu. Svědčí o tom den ode dne rostoucí tržby a plnější lokál,“ míní generální ředitel firmy František Krakeš. Do konce roku otevře Starobrno podobné podniky v Olomouci a Brně.
„Do jedné provozovny dáme v průměru čtyři až pět milionů, další náklady zaplatí majitelé objektů, od kterých si bude Starobrno prostory pronajímat. Pivovar sám ale restaurace provozovat nebude. V každém městě vybere firmu, která se bude o podnik starat.
Podobně fungují i značkové restaurace Staropramenu Potrefená husa. Síť značkových hospod pivovaru zahrnuje pět rozdílných druhů pohostinských zařízení. Do roku 2008 jich chce mít firma 60. Největší domácí pivovar Plzeňský Prazdroj má 12 restaurací Pilsner Urqell Original Restaurant, třináctou chce firma uvést do provozu letos v září. Budvar pak reprezentuje pět restaurací Budvarka.
Pivovar Starobrno je od roku 2003 součástí skupiny Heineken, čtvrtého největšího světového producenta piva. V červenci 2005 firma převedla do Brna výrobu znojemského Hostanu. Loni pivovar prodal 963.000 hektolitrů nápojů a asi 106 milionů korun.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.