Spotřeba žvýkaček v ČR mírně klesá

5. 5. 2006 08:05

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Lucie Mifková mění Proficio za Pickerly, kde bude řídit média

Marketingová agentura Pickerly posiluje tým o Lucii Mifkovou, která bude mít na starosti média a výzkum. Před tím působila šest a půl roku ve skupině Proficio.

Reklama
SDG

Spotřeba žvýkaček v Česku v posledních letech mírně klesá. Loni se jich prodalo 2175 tun proti zhruba 2300 tun v roce předchozím, kdy se již také projevoval sestupný trend. O něco poklesl i obrat trhu, když Češi vloni za žvýkačky utratili 1,55 miliardy korun. Vyplývá to z údajů poskytnutých společností Perfetti Van Melle Czech republic.
Spotřeba v Česku představuje asi 13 žvýkaček na osobu měsíčně, což je srovnatelné s vyspělou Evropou. Mnohem více žvýkají Američané, a to téměř 50 kusů měsíčně.
Mezi trendy domácího trhu patři podle zástupců firmy přechod od plátků k polštářkům, obměna příchutí a také rostoucí zájem o takzvané funkční žvýkačky, které například cíleně pomáhají v péči o zuby.
Dominantní pozici na domácím trhu se žvýkačkami má společnost Wrigley. PVM na český trh vstoupila od loňského dubna, kdy začala distribuovat žvýkačky Happydent. Za rok prodala přes 3,7 milionu balení a její podíl na trhu se pohybuje kolem 2,5 procenta. Při vstupu na trh žvýkaček si určila cíl získat desetiprocentní podíl v pěti až deseti letech.
Letos chce společnost dále expandovat rozšiřováním distribuční sítě i sortimentu. Ten rozšířila z původních šesti druhů nabízených mutlifunkčních žvýkaček Happydent o další tři. Jednotlivé varianty vedle různých příchutí nabízejí například bělící efekt, mikrogranule pro čištění mezizubních prostorů nebo látku xylitol, která omezuje tvorbu zubního kazu.
Perfetti Van Melle Czech Republic má 47 zaměstnanců a její loňský obrat přesáhl čtvrt miliardy korun. Je součástí nadnárodní společnosti Perfetti Van Melle, která je třetí největší firmou na světě v oblasti nečokoládových cukrovinek po Wrigley a Cadbury. Její obrat činí 1,438 miliardy eur, z čehož 62 procent tvoří bonbóny a zbytek žvýkačky. PVM vznikla v roce 2001 spojením společnosti Perfetti a Van Melle.
Perfetti je italská firma, působící na trhu s cukrovinkami od roku 1946. Mezi její značky patří například žvýkačky Brooklyn, Happydent nebo bonbóny Alpenliebe a Golia. Nizozemská Van Melle byla založena v roce 1900, do jejího sortimentu patří bonbóny Mentos a Fruit-tella.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení