Spotřeba cereálií v ČR roste

24. 5. 2006 09:05

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Když něco, tak Allegro, říká tržiště v mezinárodní kampani od DDB Warszawa

Nový mezinárodní komunikační koncept spouští online tržiště Allegro, reaguje na rostoucí poptávku po větší personalizaci.

Reklama
SDG

Spotřeba cereálních výrobků v tuzemsku stále roste, ale už ne tak výrazně jako v minulosti. Zhruba poslední dva roky se vzestup pohybuje v procentech ročně, zatímco předtím to byly během několika let až desítky procent za rok, informovali
zástupci společnosti Cereal Partners ČR, dodávající na trh výrobky pod značkou Nestlé. Čech v současnosti v průměru zkonzumuje zhruba kilogram snídaňových cereálií za rok. Konzumace v Německu je téměř trojnásobná, ve Velké Británii šestinásobná a v Irsku dokonce osminásobná.
Vysoká spotřeba ve zmíněných zemích je ale dána tamní dlouhou tradicí tohoto druhu potravin, podotkli zástupci Cereal Partners ČR.
Firma, vlastněná švýcarskou Nestlé a americkou General Mills, vstoupila na český trh roce 1997. Konzumace cereálií se podle ní v tuzemsku výrazně změnila. Zejména se zvýšil podíl tzv. extrudovaných výrobků na úkor müsli, které ale opět získávají na popularitě. Stoupl také výrazně zájem o výrobky pro děti.
Obecně se snídaňové cereálie dělí na rodinné, tedy čisté lupínky, například kukuřičné, dětské, které jsou různě ochucené, a müsli, zpravidla směs vloček a dalších přísad. Na trhu jsou i specializované výrobky pro dospělé.
Nejpopulárnější příchutí je v Česku podle marketingových odborníků firmy čokoládová, poslední dva roky ale zažívá nebývalý vzestup zájmu produkt se skořicovou příchutí. Velkou popularitu si v tuzemsku drží také cereální tyčinky, které mohou být rychlou variantou snídaně, svačiny nebo výživově vhodnější pochoutkou pro děti.
Cereal Partners ČR vykázala loni u snídaňových cereálií obrat přes 256 milionů korun, což představuje téměř 2300 tun prodaných výrobků. Obrat z prodeje cereálních tyčinek dosáhl loni 50 milionů korun. Mezi další dodavatele cereálních produktů v Česku patří například Emco nebo Pragosoja.
Cereal Partners Worldwide vznikla v roce 1990 jako společný podnik Nestlé a amerického výrobce cereálních výrobků General Mills a působí ve stovce zemí světa.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Bude i český sport bez odpadu?

Bude i český sport bez odpadu?

Ty největší sportovní kluby už podléhají povinnému nefinančnímu reportingu, za pár let se to bude týkat i těch menších. Český sport témata ESG zatím spíš míjel. To se ale začíná měnit.