Hned tři Duhové kuličky, ocenění za nejlepší reklamu zaměřenou na děti a mládež, na filmovém festivalu ve Zlíně získala agentura Kaspen. Porota jí ocenění udělila za reklamní spoty Kofola a Pribináček, další za sérii tiskových inzerátů na nápoje Jupík. Celkově soutěžilo 47 prací ze tří evropských zemí. Reklamy hodnotila odborná a také dětská porota.
Vítězný snímek Kofola – Nuda pláž soutěžil v sekci televizních spotů zacílených na děti a mládež, Pribináček v kategorii spotů s dětským hercem. Třetí Duhová kulička v kategorii televizních spotů patří agentuře EURO RSCG za reklamní snímek nazvaný Koláč, který byl zpracován pro UNICEF. Kromě Duhové kuličky za tiskovou reklamu zacílenou na děti a mládež pro agenturu Kaspen za sérii inzerátů na nápoj Jupík obdržela Duhovou kuličku i agentura McCann Erickson Athén za sérií inzerátů Wire a Šicí stroj pro Kantas Education.
Odborná porota rozhodovala v 11 členech pod vedením ředitele soutěže Jiřího Mikeše, který byl velmi spokojen jak s množstvím přihlášených prací, tak s jejich úrovní. V odborné porotě zasedl mimo jiné i Dominic Lyle, který v soutěži zastupoval Evropskou asociaci reklamních agentur, a Petr Štěpánek z Asociace komunikačních agentur České republiky.
Vítězové obdrželi plastiky, které navrhl akademický sochař Radim Hanke. Skleněnou barevnou kuličku, která dominuje celému dílu, zhotovil mistr uměleckého řemesla Jan Štefánek ve sklárně v Karolínce na Vsetínsku.
Mezinárodní soutěž Duhová kulička je jednou z doprovodných akcí zlínského Mezinárodního festivalu filmů pro děti a mládež. Součástí programu je také odborná konference Dítě a reklama. Letošní program se zaměřil na potraviny. Odborníci pohovořili například o právních aspektech a nových restrikcích reklamy nebo o českých a evropských arbitrážních případech.
Výkonný ředitel Rady pro reklamu Pavel Kurýl vzpomněl mimo jiné i několikrát posuzovanou reklamu na Fidorku. Ve své prezentaci připomněl, že rada za posledních deset let projednala přibližně 550 stížností, z toho 50 stížností se týkalo reklam zaměřených na děti. „Počet stížností však stále spíš klesá. Zřejmě je to způsobeno tím, že rada plní svůj účel a zadavatelé reklam jsou také daleko více zodpovědnější,“ dodal.
Česká cena za PR – Lemur prodlužuje deadline
Dva týdny navíc mají zadavatelé i agentury na zaslání přihlášek do komunikační soutěže, kterou pořádá Asociace public relations (APRA).