Sportovní sledovanosti vévodí fotbal

9. 5. 2006 00:05

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Fajn rádio si novým partnerstvím s Enterprise Esports otvírá dveře do gamingu

Fajn rádio z mediální skupiny Media Bohemia se v marketingu dlouhodobě zaměřuje na spolupráci s influencery a tiktokery z různých oblastí. Nyní prostřednictvím Enterprise Esports vstupuje do oblasti esportu a bude oslovovat milovníky gamingu.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

08obr_sportovní.jpg


Nejsledovanější sportovní televizní událostí bylo v loňském roce finále americké fotbalové ligy Super Bowl, které zhlédlo 93 mil. diváků na celém světě. Vyplývá to z analýzy mediální agentury Initiative Media. Důvodem, proč se přenos Super Bowl dostal ve sledovanosti nejvýše, může být také skutečnost, že se v roce 2005 nekonala žádná významná sportovní fotbalová událost – ani fotbalové mistrovství světa, ani mistrovství Evropy. V roce 2004, kdy se konalo v Portugalsku fotbalové Euro, vidělo finálový zápas 153 mil. diváků, tedy o 60 mil. diváků více než finále Super Bowl. Rozdíl je možné najít ve struktuře diváků. Zatímco Super Bowl sledují převážně Američané, fotbalové mistrovství je událostí, která přitahuje zájem většího počtu kultur.

Očekávaný zájem o sportovní přenosy
Na základě těchto výsledků je možné s poměrně velkou přesností odhadnout, jaké sportovní přehlídky se budou v letech 2006-2010 těšit největšímu zájmu televizních diváků. Pro letošní rok se tak očekává, že dominantní sportovní událostí bude červnové mistrovství světa v kopané, které se odehraje v Německu. Příští rok by se pozornost měla vrátit opět k Super Bowlu, kdežto rok 2008 bude zase ve znamení evropského fotbalového mistrovství.
Druhým loňským nejsledovanějším sportovním přenosem bylo finále evropské fotbalové soutěže Ligy mistrů, kterou sledovalo 73 mil. diváků. Třetím nejsledovanějším sportovní pořadem byl závod Formule 1 uskutečněný v rámci kanadské Grand Prix. Tento závod sledovalo na celém světě 51 mil. diváků.
Přestože jsou mezi první trojicí poměrně významné rozdíly ve sledovanosti, i navzdory tomu je náskok uvedených tří pořadů před zbývajícími poměrně markantní. Např. atletické mistrovství světa, čtvrté v pořadí, zhlédlo celkem 23 mil. diváků. Téměř podobný výsledek byt zaznamenán i u světové basketbalové série a přenosu finále basketbalové NBA.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení