RTL čeká masívní propouštění

15. 5. 2006 00:05

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Pracovníkům největší německé soukromé televizní skupiny, společnosti RTL, hrozí masívní propouštění. Deník Handelsblatt s odvoláním na informace z firmy napsal, že by k propouštění mělo dojít v rámci spojení televizních stanic RTL, Vox, Super RTL, N-TV a Traumpartner TV.
„Prověření jednotlivých struktur povede ke snížení počtu míst,“ řekl listu jeden ze zaměstnanců. Zatím však nebylo řečeno, kolik lidí ztratí práci. Zaměstnanci společnosti nicméně předpokládají, že jich bude několik set.
Dnes pracuje pro dceřinou společnost mediálního koncernu Bertelsmann zhruba dva tisíce lidí, z toho v RTL celkem 1350. V příštích dvou letech se mají všechny stanice, které jsou dnes rozprostřené v různých částech Kolína nad Rýnem, stěhovat do společného sídla. To usnadní technický provoz a sníží náklady. „Je jasné, že do nových prostor se už nebudeme stěhovat všichni,“ uvedl jeden ze zaměstnanců.
Propouštět by se přitom nemělo všude. Bez škrtů zůstane například vysoce ziskový kanál Super RTL, který skupina provozuje společně s americkým koncernem Disney. Hlavním cílem úspor je stanice RTL. Šetření ale nepřišlo náhle. Možné propouštění oznámila nová šéfka společnosti Anke Schäferkordtová již při svém nástupu loni v září. Důvodem opatření je především špatný vývoj na trhu reklamy. Loni zisk před zdaněním klesl téměř o sedm procent na 244 miliónů eur.
Pro letošek je nicméně šéf představenstva RTL Group Gerhard Zeiler optimistický. „Počítáme s pozitivním vývojem na trhu,“ řekl. Podobně to vidí i management konkurenčního ProSiebenSat1, jehož šéf Guillame de Posch počítá s dvouprocentním růstem na trhu reklamy.
Přesto musí RTL, která je nejvýnosnější dceřinou společnosti Bertelsmann, šetřit. Ke konci června byla vypovězena i tarifní kolektivní smlouva. Zda dojde k nové dohodě, není zatím jasné. Podle ohlasů ze společnosti jsou totiž názory zaměstnavatele a zaměstnanců „velmi rozdílné“.

Hospodářské noviny, 15.5.2006, autor: (bb), (HB)

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.