Radioprojekt: Nejposlouchanější Impuls

12. 5. 2006 09:05

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Nejposlouchanější celoplošnou rozhlasovou stanicí byl od listopadu do března Impuls, následován stanicemi Evropa 2 a Frekvence 1. Radiožurnál, podle předchozího průzkumu nejposlouchanější rádio od července do prosince, je nyní až čtvrtý. Vyplývá to z výsledků průzkumu poslechovosti Radioprojekt od společností STEM/MARK a Median.
Rádio Impuls poslouchalo podle průzkumu odhadem 940 000 lidí. Druhou Evropu 2 si v průměru vybralo o osm tisíc lidí méně. Třetí Frekvenci 1 poslouchalo 903 000 lidí, čtvrtý Radiožurnál 743 000. První pětici uzavírá ČRo 2 – Praha s 440 000 posluchači.
Průzkum Radioprojekt navazuje na předchozí letitý společný výzkum poslechovosti rádií a čtenosti tištěných periodik Mediaprojekt agentur GfK a Median. Od podzimu se však zadavatelé průzkumu rozhodli nechat si vytvářet průzkum čtenosti a průzkum poslechovosti zvlášť.
Podle posledních výsledků Mediaprojektu za období od července do prosince loňského roku byl první Radiožurnál, který poslouchalo v průměru 922 000 lidí. Druhou Frekvenci 1 si v průměru denně naladilo 884 000 lidí. Třetí byl Impuls (773 000 lidí).
Podíl Impulsu na rozhlasovém trhu od listopadu do března byl podle Radioprojektu 11,9 procenta. Následují Frekvence 1 (11,5 procenta), Evropa 2 (10,1 procenta), Radiožurnál (8,9 procenta). Podíl ČRo 2 – Praha byl 5,9 procenta. Podíl Frekvence 1 je vyšší než Evropy 2, ačkoli má méně posluchačů. To je dáno tím, že posluchači Frekvence 1 strávili u této stanice v průměru více času než příznivci Evropy 2.
Nejposlouchanější regionální stanicí v celostátním srovnání je Rádio Blaník s 358.000 posluchači, následuje Rádio Čas a ČRo Brno.
Výsledky jsou první, které z Radioprojektu vzešly; první výsledky samostatného průzkumu čtenosti tisku budou v srpnu a budou se týkat prvního pololetí letošního roku. Oba nyní samostatné průzkumy vždy zkoumají data za poslední uplynulá dvě čtvrtletí.
Průzkum poslechovosti se také od podzimu uskutečňuje novou metodou označovanou jako CATI, při níž jsou lidé v průzkumu dotazováni za pomoci telefonických hovorů; hovor je nahráván a zpracován za pomoci počítače. Podle Jana Tučka z agentury STEM/MARK je výhodou nové metody například to, že se výrazně zkrátí doba hovoru s respondentem, i snadnější nakládání s daty a jejich kontrola.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.