Prodej digi fotoaparátů v ČR loni rostl o pětinu

22. 5. 2006 09:05

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Prodej digitálních fotoaparátů v tuzemsku loni vzrostl o pětinu. Kvůli snižujícím se cenám však za ně obchodníci utržili o sedm procent méně, tedy 138,2 milionu dolarů, což jsou v přepočtu zhruba tři miliardy korun, uvedla analytická společnost IDC.
„Konkurence výrazně posílila. Počet nabízených modelů na trhu se značně navýšil a zintenzívnil tak cenovou válku. Koncoví zákazníci si tak mají možnost koupit lepší a levnější modely oproti těm, které byly dostupné před pár lety,“ uvedl analytik IDC Radovan Kautský.
Zatímco v roce 2004 na trhu dominovaly trhu tří a čtyřmegapixelové fotoaparáty, v roce 2005 se situace změnila a vedoucí pozici zaujaly čtyř a pětimegapixelové fotoaparáty s podílem 62 procent, přičemž prodej přístrojů s rozlišením pět megapixelů byl třikrát vyšší. Zapříčinil to téměř 40procentní pokles cen proti roku 2004.
Trh by měl růst i letos, i když tempo nebude tak razantní jako v předešlých letech. IDC očekává, že prodeje v tomto roce porostou stále okolo deseti procent.
„V rámci střední a východní Evropy byli Češi jedni z prvních zákazníků, kteří začali digitální fotoaparáty používat ve větší míře. Hlavní kupní sílu v několika následujících letech budou představovat hlavně noví uživatelé, kteří se pro koupi digitálního fotoaparátu rozhodnou,“ uvedl Kautský.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.