Polský instalatér pronikl do politiky

9. 5. 2006 08:05

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Behavio otestovalo Habánské zákony od WMC Grey a hokejový spot Komerční banky od VCCP Prague

Agentura Behavio již tradičně otestovala dvě nejúspěšnější reklamy měsíčního kola Souboje spotů. V březnovém klání uspěly Habánské sklepy a Komerční banka. O tom, s čím uspěly u diváků, si přečtěte v aktuálním vydání Marketing & Media 16/2024.

Reklama
SDG

Polský instalatér, který svého času vystrašil francouzské odpůrce rozšiřování Evropské unie na východ, pronikl nyní prostřednictvím reklamy v soukromém rozhlase do polské politiky.
„Instalatéři, zůstaňte ve Francii, přichází 4. republika,“ hlásají s narážkou na vládní program polské pravice obrovské billboardy, které se objevily v několika polských městech.
Tato záhadná reklama, která má zřejmě probudit zájem veřejnosti, je reklamou krakovského rozhlasu RMF FM, který se staví vůči nynější vládě velmi kriticky. Prozradil to pracovník této rozhlasové stranice, která k celé věci zachovává mlčení.
Další panely stejného typu vybízejí polské lékaře, aby zůstali v Německu, a zdravotní sestry, aby zůstaly v Anglii. Naopak volají polské vojáky, aby se vrátili z Iráku.
Konzervativní strana právo a spravedlnosti (PiS) bratří Kaczyńských, která zvítězila v podzimních volbách, slíbila Polákům čtvrtou republiku, která bude lepší než třetí republika nastolená po pádu komunismu v roce 1989. Konzervativci vytvořili ve vládě většinu s populisty a extrémní pravicí, jejichž předáci Andrzej Lepper a Roman Giertych získali ve vládě Kazimierze Marcinkiewicze posty vicepremiérů.
„Reklama má probudit zvědavost. Kampaň rozhlasu RMF FM tyto podmínky splňuje,“ řekl dnes šéf jedné velké reklamní agentury Adam Radziun.
Od příchodu bratří Kaczyńských k moci se tematika emigrace, která byla velmi populární za komunismu, zase stává častým námětem vtipů.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení