TITULEK: Nova i Prima dostanou další licence
Poslanecká sněmovna minulý týden schválila senátní návrhy k novele zákona o provozování rozhlasového a televizního vysílání. Nejpodstatnější jsou přechodná ustanovení. Pokud Nova a Prima doručí do 90 dní od účinnosti novely regulátorovi souhlas s prováděním změn ve svých souborech technických parametrů a dodrží ukončení analogového vysílání tak, jak ho stanoví Technický plán přechodu, dostanou možnost provozovat další celoplošný program. Možnost bonusového programu chtějí využít obě, Nova zatím nezveřejnila, jestli bude plnoformátový nebo tematický. V oblasti zamezení koncentrace vlastnictví bylo sice zachováno, že jedna firma může provozovat pouze jeden celoplošný analogový program, nicméně digitální plnoformátové mohou být dva.
Malé změny budou i v oblasti reklamy. Provozovatelé budou moci přerušit reklamou sportovní podniky nebo „podobně strukturovanou událost či představení“. Novela zpřěsňuje omezení reklamy na léky. Součástí sponzoringu pořadů nesmí být propagace léčivých přípravků a léčebných postupů vázaných na lékařský předpis. Senát v novele navrhl vypustit ustanovení, podle kterého by mohla Prima vysílat digitálně bez sdílení s místními TV stanicemi. Novela obsahuje i zamezení majetkového propojení mezi provozovatelem multiplexu a programu. To se týká Primy a sesterské Czech Digital Group.
Agentura roku se blíží do finále, hlavní shortlisty jsou zveřejněny
Boomerang Communication, McCann Prague, nebo VCCP? Kdo se letos stane vítězem hlavní kategorie Agentury roku?