Největším inzerentem byl loni Procter & Gamble

23. 5. 2006 08:05

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Když něco, tak Allegro, říká tržiště v mezinárodní kampani od DDB Warszawa

Nový mezinárodní komunikační koncept spouští online tržiště Allegro, reaguje na rostoucí poptávku po větší personalizaci.

Reklama
SDG

Největším inzerentem byla v loňském roce společnost Procter & Gamble. Za reklamu v nejrůznějších typech médií utratila celkem 1,166 miliardy korun, což je o 78 procent více oproti roku 2004. Na druhém místě skončil T-Mobile, třetí Vodafone. Čtvrtý je obhájce vítězství z roku 2004 Eurotel, vyplývá z údajů, které zveřejnil v příloze Top 100 zadavatelů reklamy týdeník Strategie.
Procter & Gamble si oproti roku 2004 polepšil o čtyři místa. Většinu svého rozpočtu firma věnovala na reklamu v televizi (93,1 procenta), dalších 6,1 procenta utratila za svou prezentaci v tisku. Procter & Gamble tak byl zároveň největším televizním inzerentem s 1,085 miliardy korun.
Další tři příčky obsadili mobilní operátoři. Druhý T-Mobile vydal za reklamu 1,071 miliardy korun, třetí Vodafone 909,9 milionu. O 47,4 milionu korun méně než Vodafone stála reklama čtvrtý Eurotel.
Z údajů vyplývá, že z první desítky loni vypadly společnosti Nestlé, Reckitt Benckiser a Danone. Naopak do Top 10 postoupily firmy Unilever, Walmark a L´Oréal.
Největší skok v pořadí dopředu mezi firmami v loňské první stovce zaznamenal Rudolf Jelínek (o 157 míst na celkové 79.). Největší propad se týkal Johnson & Johnson (o 47 míst na 98. příčku).
Jelínek také meziročně nejvíce navýšil své investice do reklamy, a to o 331 procent na rovných sto milionů korun, zatímco Johnson & Johnson naopak meziročně své výdaje na reklamu nejvíce z firem první stovky pořadí snížil. Johnson & Johnson dal na svou prezentaci 84,2 milionu korun, což je méně o 44 procent ve srovnání s předloňským rokem.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Bude i český sport bez odpadu?

Bude i český sport bez odpadu?

Ty největší sportovní kluby už podléhají povinnému nefinančnímu reportingu, za pár let se to bude týkat i těch menších. Český sport témata ESG zatím spíš míjel. To se ale začíná měnit.