Na poštu musí každý

29. 5. 2006 00:05

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.


Na filiálkách pošty se před vaší společností vystřídalo více provozovatelů. Byla chyba na jejich straně, nebo má Česká pošta tak vysoké nároky?
S Českou poštou (ČP) spolupracujeme od prosince 2004 a věřím, že ani jedna smluvní strana si zatím nemůže stěžovat. Vedení naší společnosti má dlouholeté zkušenosti v marketingu a naším cílem ve spolupráci s ČP bylo zlepšit fungování tohoto programu. Aktivity našich předchůdců, kterými byly např. firmy Quo nebo Prospero, bych nerada hodnotila. Je pravda, že ČP má některá přísnější kritéria pro komerční prezentaci na svých pobočkách. To ale samozřejmě souvisí především s úrovní bezpečnosti a charakterem služeb, které poskytuje obyvatelstvu.
V nabídce máte téměř dvě tisícovky pošt v celé republice. Přijdou do nich ale skutečně lidé, o něž mají zadavatelé reklamy zájem?
Naši nabídku jsme postavili na transparentnosti nejen v oblasti obchodních podmínek, ale i průkazných dat, která pro nás připravila agentura TNS-AISA. Z nich jasně vyplývá, že návštěvníci pošt představují skutečný průřez celou českou společností, ať už jde o věk, vzdělání nebo socioekonomickou úroveň. Několikrát měsíčně přijde na poštu 43 % návštěvníků, což znamená pro klienta možnost opakovaného zásahu.
V poslední době ale roste podíl bezhotovostních plateb, lidé často komunikují mimo poštovní služby. Dosáhne reklama na poště i na ně?
My se domníváme, že ano. V situaci, kdy na vás na poště čeká obsílka určená k osobnímu vyzvednutí, konečně ani jinou šanci nemáte. Výzkum říká, že minimálně jednou měsíčně přijde na poštu 77 % obyvatelstva, celkem 91 % pak méně často. Nesmíme také zapomínat, že pošta nabízí řadu doplňkových služeb, jako je pojištění, dobití kreditu na mobilním telefonu či koupě kuponů, sportka on-line, podílové listy.
Částečně jste zdědili poměrně širokou paletu statických formátů na chodbách a v předsálích pošt. Můžete se přiblížit zákazníkovi ještě více?
V síti 1900 pošt nabízíme asi 3500 ploch formátu rámečků 49×49 cm, B1 a citylightů. Vždy je snaha o umístění ve výšce očí a v dohledu obslužných přepážek a čekacích ploch, kde je možnost zásahu čekajících ve frontě stanovena výzkumem až na 7-12 minut. Samozřejmě že naprosto ideální by byly pozice přímo u přepážek. Ne vždy jsou ale volné, neboť slouží k prezentaci služeb a programů ČP a jejích partnerů.
S jakým základním obdobím v nabídce pracujete?
Standardem je čtyřtýdenní cyklus, souhlasící s měsíci v roce. Alternativou je i čtrnác-tidenní varianta za 75 % ceny klasické, měsíční nabídky. Běžné jsou také množstevní a časové slevy, na které má klient právo při dvou a více klasických cyklech po sobě. Zajímavou informací pro klienty byl start internetových stránek www.postareklama.cz, kde jsou informace o médiích, lokalitách, do budoucna se plánuje možnost on-line rezervace ploch.
Mluvila jste o omezeních ze strany pošty. Týká se např. i zadavatelů, kterým je přístup na plochy zapovězen?
Určité restrikce panují snad jen ve finančním sektoru, resp. v případě služeb, které přímo konkurují produktům ČP a jejich partnerů. Negativně se také vedení pošty staví k prezentaci politických stran. Naopak v poslední době stoupal podíl zadavatelů z odvětví rychloobrátkového zboží, bílé techniky a ze strany drobných regionálních zadavatelů.
Chystáte se zareagovat na módní vlnu české indoorové reklamy – dynamickou reklamu na LCD monitorech a obrazovkách?
Tyto možnosti nyní skutečně vážně zvažujeme. Vše záleží na stanovisku České pošty a kalkulaci takové nabídky. Pokud by k tomu došlo, začali bychom novinkami nahrazovat některé formáty v současných lokalitách.

ŘEČĺ ČĺSEL
Kdo jsou klienti pošt?
Pohlaví: ženy (55 %), muži (45 %)
Věk: 15-19 let (6 %), 20-29 let (20 %), 30-39 let (24 %), 40-49 let (19 %), 50-59 let (20 %), 60-69 let (10 %)
Frekvence návštěv: 20x měsíčně (1 %), 10x (5 %), 4x (11 %), 2x (26 %), 1x (34 %), méně často (14 %), nikdy (9 %)
Zdroj: TNS-AISA


35obr_posta.jpg
ČASEM MOŽNÁ I POHYB. Stanovisko pošty a finanční náročnost projektu rozhodnou o případném nahrazení stávajících statických prvků dynamickými nosiči.


35obr_machacova.jpg
MOŽNÁ I MONITORY. Příznivá kalkulace a souhlas České pošty mohou podle Olgy Machačové vyústit v instalace dynamických reklamních nosičů na pobočkách.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.