MTV bude v Německu vysílat kreslený seriál o papeži bez omezení

10. 5. 2006 09:05

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Bonami mění v nové kampani kartonový svět za osobité bydlení

Novou kampaň s historicky největší videoprodukcí spouští Bonami. Jejím hlavním motivem je kontrast mezi nudným „kartonovým“ světem a „osobitým bydlením“, které může být s Bonami dostupné a jednoduché. Kampaň vznikla ve spolupráci s YYY agency a reklamní a filmovou produkcí Nice!.

Reklama
SDG

Hudební televizní kanál MTV odvysílá v Německu kreslený satirický seriál Popetown (Papežovo město) celý bez ohledu na protesty katolické církve. Oznámili to v Berlíně představitelé MTV na základě pozitivních reakcí diváků po odvysílání prvního dílu seriálu minulou středu.
Oznámené vysílání seriálu v Německu kritizovali na přelomu dubna a května představitelé německé katolické církve, zejména biskupové ze spolkové země Bavorsko, rodiště nynějšího papeže Benedikta XVI., kteří se pokusili dát seriál zakázat.
Prelátům vadí, že seriál podle nich zesměšňuje základy církve a víry. V příbězích je dětinský papež – obtloustlý 77letý muž – obklopen hračkami a po vatikánském Svatopetrském chrámu se pohybuje s pomocí skákací tyče ve tvaru kříže. „Tímto způsobem je katolická víra a katolická církev zesměšňována, což není obhajitelné svobodou názoru, uměleckého projevu, tisku či vysílání,“ uvedla ve svém prohlášení mnichovská arcidiecéze.
Bavorští představitelé katolické církve si rovněž stěžují, že MTV v rámci své reklamní kampaně vysílá spot, v němž Ježíš sleze z kříže, usadí se na pohovku a zapne si televizor, na němž je naladěna právě MTV.
Televize na kritiku již 2. května reagovala prohlášením, že odvysílá první díl a podle reakcí diváků rozhodne, zda bude pokračovat. Dnes oznámila, že reakce diváků byly povzbuzující a seriál odvysílá celý, tedy zbývajících devět dílů počínaje 10. květnem.
Stejný seriál se naproti tomu v roce 2004 nakonec nedostal do vysílání britské BBC. Po vlně protestů tehdy vedení televize dospělo k závěru, že není tak humorný, aby to vyvážilo případnou urážku náboženského cítění věřících křesťanů. Na Novém Zélandu se ale seriál loni vysílal, nehledě na odmítavou kampaň místních církevních představitelů.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Bonami mění v nové kampani kartonový svět za osobité bydlení

Bonami mění v nové kampani kartonový svět za osobité bydlení

Novou kampaň s historicky největší videoprodukcí spouští Bonami. Jejím hlavním motivem je kontrast mezi nudným „kartonovým“ světem a „osobitým bydlením“, které může být s Bonami dostupné a jednoduché. Kampaň vznikla ve spolupráci s YYY agency a reklamní a filmovou produkcí Nice!.

Více obsahu, moderní formáty. Portál iDnes.cz má nový design

Více obsahu, moderní formáty. Portál iDnes.cz má nový design

Zpravodajský portál iDnes.cz mediální skupiny Mafra po několika letech nabídne novou podobu. Zjednodušuje strukturu, zvyšuje podíl obsahu a klade větší důraz na moderní formáty. V první fázi prošla změnou domovská stránka a její hlavní části: Zpravodajství a Sport.