Mobilní operátoři u nás mají respekt

9. 5. 2006 00:05

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Behavio otestovalo Habánské zákony od WMC Grey a hokejový spot Komerční banky od VCCP Prague

Agentura Behavio již tradičně otestovala dvě nejúspěšnější reklamy měsíčního kola Souboje spotů. V březnovém klání uspěly Habánské sklepy a Komerční banka. O tom, s čím uspěly u diváků, si přečtěte v aktuálním vydání Marketing & Media 16/2024.

Reklama
SDG


Mezi dnešní vybrané značky patří trio mobilních operátorů: T-Mobile, Eurotel, Vodafone, dále Český Telecom, Contactel a GTS Novera.
Při prvním pohledu na Lovemark Grid můžeme vidět velký rozdíl mezi trojicí mobilních operátorů a zbytkem. Rozdíl je citelný jak na dimenzi láska, tak i re-spekt. Přestože se mobilní operátoři úrovni lovemarku velmi přibližují, stále je čeká ještě kus práce na vylepšení hodnot láska.

T-Mobile – nejblíže k lovemarku
Mobilní operátor T-Mobile má nejlepší pozici v poměru respekt/láska, je tedy nejblíže pomyslné hranici lovemarku. Vzhledem ke kratší tradici značky na českém trhu má i nižší familiárnost než jeho největší konkurent Eurotel. T-Mobile je relativně silný hlavně na dimenzi reputace a slabší na dimenzích tajemství a důvěra. Respondenti necítí příležitost vztahu ke značce a také toho o ní ještě mnoho nevědí. Přesto uvádějí, že jsou z ní nadšení. To vysvětluje vedoucí místo na ose láska. T-Mobile ztrácí v tajemství. Hodnoty v otázkách „součástí snů“ a „Má v sobě cosi nepopsatelného“ ukazují, že značka T-Mobile má příležitost k dalšímu posunu právě zde. Kladně působí ve spojitosti se svou budoucností a symboly s ní spojenými. Z výsledků také vychází kladně její spolehlivost, záporně její zodpovědnost. Na rozdíl od zbylé konkurence mobilních operátorů je brána jako vůdčí značka (brand leader) se silnou identitou. T-Mobile (stejně jako Eurotel) podle respondentů nenabízí dobrý poměr cena/výkon, což může být způsobeno komunikací bývalého Oskaru jako „toho levného“.

Eurotel – nejrespektovanější
Pozice Eurotelu na Lovemark Gridu hodně napovídá o jeho komunikaci a postavení značky vzhledem ke konkurenci. Nejlepší pozici na poli respektu získal svou komunikací prémiového brandu pro úspěšné, na který je vždy spolehnutí. Díky této (odosobněné) komunikaci naopak trochu ztrácí na dimenzi lásky. Jeho vysoká familiárnost je výsledkem dlouhého působení značky na poli českých mobilních operátorů. Z hlavních dimenzí ztrácí na důvěrnosti a tajemství, získává na poli důvěry a reputace. Eurotel není z pohledu respondentů vedoucí značkou. Je zodpovědná a výkonná. Na hodnotě cena/kvalita výrazně ztrácí. Není novátorská, zato věří v tradici. Přestože pro své zákazníky „toho hodně dělá“, respondentům není nijak blízká, ba dokonce toho o ní příliš nevědí. Zato v oblasti tajemství, konkrétně v bodech „Je součást mých snů“ a „Má v sobě něco nepopsatelného“, výrazně propadá. Lehkou kompenzací jí může být důvěra v její budoucnost a uváděné spojení s výraznými symboly, osobami či příběhy. Eurotelu chybí k pozici lovemarku „sestoupení z výšin“ k řadovým lidem.

Vodafone – cestou po Oskarovi
Značka Vodafone je na českém trhu nová. Proto musíme i některé získané výsledky interpretovat bez ohledu na její minulost v podobě brandu Oskar. Malá familiárnost je způsobená již zmíněným nedávným rebrandingem značky. Její hodnoty se ale díky stále probíhající kampani den ode dne vylepšují. Stejný osud může v budoucnu postihnout v případě rebrandingu i Eurotel. Vodafone si velice dobře vede na dimenzi lásky. Výsledek horší pozice respektu souvisí s odkazem Oskara jako levného operátora zejména pro mladší vrstvy. Můžeme také podotknout, že značka Oskar by s určitou pravděpodobností mohla být lovemarkem.
Na hlavních dimenzích Vodafone propadá na reputaci (dědictví Oskara), naopak vítězí (v porovnání s ostatními) na důvěrnosti. Z výsledků vychází velice dobře v hodnotách „inovativnost“ a „poměr cena/kvalita“ a pokulhává v bodě „Nabízí zákazníkům kvalitní služby“, což jsou atributy přenesené z Oskara. Respondenti nevěří v její spolehlivost. Naopak uvádí, že se s ní snadno sblíží (je pohodová) a jsou jí nadšení. Moc toho ale o ní zatím neví. V hodnotách dimenze tajemství dochází k největším výchylkám hodnot u všech zkoumaných značek. Dotazovaní věří v její budoucnost. Je i součástí jejich snů, což opět svědčí o blízkosti značky lidem. Ovšem na druhou stranu uvádí, že ve spojitosti se značkou Vodafone nena-cházejí nic výrazného, nemá v sobě nic nepopsatelného a neuchopitelného.
Lovemark radar definice
Cílem metodiky Lovemark Radar je určit, které značky dosáhly statutu Lovemark a které dosud ne. U těch, které nejsou Lovemarkem, se diagnostikují kroky, jež je třeba provést, aby se jím staly. Lovemark Radar je navržen tak, aby jej bylo možné zacílit na jakoukoliv značku a s využitím jeho výsledků pro ni navrhnout takové marketingové a komunikační aktivity, které z ní v co nejkratší době udělají Lovemark.
Koncept je založený na globální metodice Lovemark analýzy a v ČR je již validovaný na několika desítkách značek. Sběr dat probíhá prostřednictvím kvantitativních rozhovorů, které mohou být buď osobní, nebo telefonické (zde telefonické). V každé sledované kategorii je prováděno 200 rozhovorů s relevantní cílovou skupinou, v tomto případě všemi uživateli bankovních služeb v ČR. Respondenti jsou vybíráni kvótním výběrem. Na vývoji výzkumné metodiky a realizaci výzkumu Lovemark Radar spolupracuje Saatchi & Saatchi výhradně s agenturou GM Consulting.
Cílem metodiky Lovemark Radar je určit, které značky dosáhly statutu lovemark a které dosud ne. Koncept je založený na globální metodice lovemark analýzy a v ČR je už validovaný na několika desítkách značek. Sběr dat probíhá prostřednictvím kvantitativních rozhovorů, které mohou být osobní nebo telefonické (zde telefonické). V každé kategorii je 200 rozhovorů s relevantní cílovou skupinou, v tomto případě všemi uživateli mobilních
telefonů. Respondenti jsou vybíráni kvótním výběrem.Mobilní operátoři u nás mají respekt

Mezi dnešní vybrané značky patří trio mobilních operátorů: T-Mobile, Eurotel, Vodafone, dále Český Telecom, Contactel a GTS Novera.
Při prvním pohledu na Lovemark Grid můžeme vidět velký rozdíl mezi trojicí mobilních operátorů a zbytkem. Rozdíl je citelný jak na dimenzi láska, tak i re-spekt. Přestože se mobilní operátoři úrovni lovemarku velmi přibližují, stále je čeká ještě kus práce na vylepšení hodnot láska.

T-Mobile – nejblíže k lovemarku
Mobilní operátor T-Mobile má nejlepší pozici v poměru respekt/láska, je tedy nejblíže pomyslné hranici lovemarku. Vzhledem ke kratší tradici značky na českém trhu má i nižší familiárnost než jeho největší konkurent Eurotel. T-Mobile je relativně silný hlavně na dimenzi reputace a slabší na dimenzích tajemství a důvěra. Respondenti necítí příležitost vztahu ke značce a také toho o ní ještě mnoho nevědí. Přesto uvádějí, že jsou z ní nadšení. To vysvětluje vedoucí místo na ose láska. T-Mobile ztrácí v tajemství. Hodnoty v otázkách „součástí snů“ a „Má v sobě cosi nepopsatelného“ ukazují, že značka T-Mobile má příležitost k dalšímu posunu právě zde. Kladně působí ve spojitosti se svou budoucností a symboly s ní spojenými. Z výsledků také vychází kladně její spolehlivost, záporně její zodpovědnost. Na rozdíl od zbylé konkurence mobilních operátorů je brána jako vůdčí značka (brand leader) se silnou identitou. T-Mobile (stejně jako Eurotel) podle respondentů nenabízí dobrý poměr cena/výkon, což může být způsobeno komunikací bývalého Oskaru jako „toho levného“.

Eurotel – nejrespektovanější
Pozice Eurotelu na Lovemark Gridu hodně napovídá o jeho komunikaci a postavení značky vzhledem ke konkurenci. Nejlepší pozici na poli respektu získal svou komunikací prémiového brandu pro úspěšné, na který je vždy spolehnutí. Díky této (odosobněné) komunikaci naopak trochu ztrácí na dimenzi lásky. Jeho vysoká familiárnost je výsledkem dlouhého působení značky na poli českých mobilních operátorů. Z hlavních dimenzí ztrácí na důvěrnosti a tajemství, získává na poli důvěry a reputace. Eurotel není z pohledu respondentů vedoucí značkou. Je zodpovědná a výkonná. Na hodnotě cena/kvalita výrazně ztrácí. Není novátorská, zato věří v tradici. Přestože pro své zákazníky „toho hodně dělá“, respondentům není nijak blízká, ba dokonce toho o ní příliš nevědí. Zato v oblasti tajemství, konkrétně v bodech „Je součást mých snů“ a „Má v sobě něco nepopsatelného“, výrazně propadá. Lehkou kompenzací jí může být důvěra v její budoucnost a uváděné spojení s výraznými symboly, osobami či příběhy. Eurotelu chybí k pozici lovemarku „sestoupení z výšin“ k řadovým lidem.

Vodafone – cestou po Oskarovi
Značka Vodafone je na českém trhu nová. Proto musíme i některé získané výsledky interpretovat bez ohledu na její minulost v podobě brandu Oskar. Malá familiárnost je způsobená již zmíněným nedávným rebrandingem značky. Její hodnoty se ale díky stále probíhající kampani den ode dne vylepšují. Stejný osud může v budoucnu postihnout v případě rebrandingu i Eurotel. Vodafone si velice dobře vede na dimenzi lásky. Výsledek horší pozice respektu souvisí s odkazem Oskara jako levného operátora zejména pro mladší vrstvy. Můžeme také podotknout, že značka Oskar by s určitou pravděpodobností mohla být lovemarkem.
Na hlavních dimenzích Vodafone propadá na reputaci (dědictví Oskara), naopak vítězí (v porovnání s ostatními) na důvěrnosti. Z výsledků vychází velice dobře v hodnotách „inovativnost“ a „poměr cena/kvalita“ a pokulhává v bodě „Nabízí zákazníkům kvalitní služby“, což jsou atributy přenesené z Oskara. Respondenti nevěří v její spolehlivost. Naopak uvádí, že se s ní snadno sblíží (je pohodová) a jsou jí nadšení. Moc toho ale o ní zatím neví. V hodnotách dimenze tajemství dochází k největším výchylkám hodnot u všech zkoumaných značek. Dotazovaní věří v její budoucnost. Je i součástí jejich snů, což opět svědčí o blízkosti značky lidem. Ovšem na druhou stranu uvádí, že ve spojitosti se značkou Vodafone nena-cházejí nic výrazného, nemá v sobě nic nepopsatelného a neuchopitelného.
Lovemark radar definice
Cílem metodiky Lovemark Radar je určit, které značky dosáhly statutu Lovemark a které dosud ne. U těch, které nejsou Lovemarkem, se diagnostikují kroky, jež je třeba provést, aby se jím staly. Lovemark Radar je navržen tak, aby jej bylo možné zacílit na jakoukoliv značku a s využitím jeho výsledků pro ni navrhnout takové marketingové a komunikační aktivity, které z ní v co nejkratší době udělají Lovemark.
Koncept je založený na globální metodice Lovemark analýzy a v ČR je již validovaný na několika desítkách značek. Sběr dat probíhá prostřednictvím kvantitativních rozhovorů, které mohou být buď osobní, nebo telefonické (zde telefonické). V každé sledované kategorii je prováděno 200 rozhovorů s relevantní cílovou skupinou, v tomto případě všemi uživateli bankovních služeb v ČR. Respondenti jsou vybíráni kvótním výběrem. Na vývoji výzkumné metodiky a realizaci výzkumu Lovemark Radar spolupracuje Saatchi & Saatchi výhradně s agenturou GM Consulting.


16obr_obr1.jpg


16obr_obr2.jpg
Cílem metodiky Lovemark Radar je určit, které značky dosáhly statutu lovemark a které dosud ne. Koncept je založený na globální metodice lovemark analýzy a v ČR je už validovaný na několika desítkách značek. Sběr dat probíhá prostřednictvím kvantitativních rozhovorů, které mohou být osobní nebo telefonické (zde telefonické). V každé kategorii je 200 rozhovorů s relevantní cílovou skupinou, v tomto případě všemi uživateli mobilních
telefonů. Respondenti jsou vybíráni kvótním výběrem.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení