MI: První oblasti přejdou na digitální vysílání příští rok

17. 5. 2006 13:05

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

První oblasti v České republice přejdou na digitální vysílání bez možnosti přijímat to současné analogové příští rok. Informovala o tom mluvčí ministerstva Klára Volná. „K úplnému vypnutí analogového vysílání by mělo dojít v roce 2010, nejpozději však v celé Evropské unii na konci roku 2012,“ uvedla Volná.
Kterých regionů se to bude týkat, určí podle ministerstva Český telekomunikační úřad do konce roku. Harmonogram bude součástí Technického plánu přechodu, jakéhosi jízdního řádu digitalizace, na němž ČTÚ pracuje.
„K vypnutí analogového televizního vysílání nedojde, dokud nebude v konkrétní oblasti informační kampaň probíhat alespoň tři měsíce před termínem vypnutí analogu,“ uvedla Volná. To se bude zřejmě týkat nejdříve některých pohraničních regionů, v nichž se po nástupu digitalizace v sousedních zemích zhorší možnosti analogového příjmu. Jde například o lidi přijímající signál v okolí Ústí nad Labem z vysílače Buková hora nebo z Domažlicka.
První fáze kampaně začne letos v září a potrvá do června. Poté bude následovat druhá fáze, již více zaměřená právě na regiony; ministerstvo plánuje, že v této části kampaně proto využije spolupráce s regionálními médii. Náklady na kampaň by měly činit letos a příští rok 185 milionů korun, v dalších dvou letech pak ještě 150 milionů.
Kampaň bude organizovat Národní koordinační skupina, jejíž zřízení dnes schválila vláda a do čela jmenovala bývalého člena Rady pro rozhlasové a televizní vysílání a poradce ministerstva informatiky Zdeňka Duspivu.
Digitální vysílání lidem přinese až šestinásobek volně přístupných TV programů oproti současným čtyřem celoplošným ČT1, ČT2, Nově a Primě. Výhodou bude i lepší obraz a zvuk a doprovodné služby, například podrobnější informace o vysílaných pořadech.
Všichni zájemci o sledování digitálního vysílání si ale budou muset do doby vypnutí analogu pořídit převaděč signálu, takzvaný set-top box, anebo televizi s digitálním tunerem. Bez těchto přístrojů nebudou moci v příštích letech po vypnutí analogového signálu televizní vysílání sledovat.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.