Kouzlo plechových obalů

9. 5. 2006 00:05

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

O2 a Air Bank prohlubují spolupráci s platformou Unity

Věrnostní platforma Unity navazuje na dřívější spolupráci O2 a Air Bank, do budoucna se přidají další společnosti ze skupiny PPF.

Reklama
SDG


Dekorativní plechové obaly a dózy jsou unikátním komunikačním nástrojem, který spojuje tradici i modernost. Spotřebitelé je vyhledávají hlavně pro jejich praktické využití, vynikající užitné vlastnosti, pro originální design či ze sběratelských důvodů. Dávají tím manažerům značek do rukou jednoduchý, účinný a překvapivě levný nástroj ke zvýšení prodeje.
Pokud bych měl vyzdvihnout přednosti tohoto typu obalu, pak bych zmínil následující. Především dokáže v místě prodeje odlišit daný produkt od konkurence. Tím se samozřejmě zvyšuje jeho obrátkovost, a tedy i prodej. Ve většině případů se jedná o ideální dárkové či hromadné balení, které dlouhodobě zvyšuje image produktu.
Nejčastější využití nachází v sortimentu alkoholických nápojů, kávy, čaje, kakaa, chipsů, tyčinek, bonbónů, sušenek, čokolád, pralinek, koření, polévek, těstovin, instantních směsí apod.

Jaké tvary?
Výběr toho nejvhodnějšího tvaru je prvním krokem k vytvoření unikátního plechového obalu. Na základě požadavku jsme schopni vyrobit formu na jakýkoli tvar, pokud je to technologicky možné. Pro výrobu plechovky musí vždy existovat forma pro každý jeden tvar půdorysu. Díky speciálnímu projektu Eurotin, kterým disponujeme, dokážeme nabídnout stovky hotových forem pro nejrůznější rozměry a tvary půdorysů. Stačí jen vybrat ten nejvhodnější a poté zvolit libovolnou výšku plechovky. Případné nové tvarové formy vyrobíme přesně podle daného požadavku.

Povrchové úpravy
Jako materiál se při výrobě používá válcovaný ocelový plech v různých tloušťkách s metalickou glazurou a se speciální povrchovou úpravou pro ofsetový tisk. Dle velikosti, tvaru a použití plechovky se využívá nejčastěji plech o síle 0,20-0,26 mm.
Možností povrchových úprav plechových obalů existuje několik. Prvním z nich je použití laku (lokálně i plošně). Povrch obalu může být v tomto případě matný nebo lesklý. Zvlášť efektní je kombinace matného plošného laku v kombinaci s lokálním lesklým lakem, který decentně zdůrazní určené detaily designu.
Další možností je plastická ražba. Prolisovaný reliéf dokáže dát obalu další rozměr. Je vhodný pro zvýraznění důležitého grafického prvku, jako je logo, etiketa apod., díky tomu obal působí exkluzivně. Reliéf vytvořený prolisem může mít různou velikost a hloubku.
Alternativou je také vytvoření okna pro produkt. Plechový obal může mít v tomto případě kdekoli okénko z průhledného tvrdého plastu, v místě prodeje bude tedy na zákazníka působit nejen obal, ale i výrobek samotný.
Samostatnou kapitolou jsou pak různé speciální úpravy. Dle přání zákazníka je možné dodat uvnitř plechovky plastový výlisek (insert) ve tvaru a hloubce podle daného produktu. Dále je možné zajistit plnění nejrůznějším typem výstelky, jako je dřevitá vata, vlnitá lepenka apod.
Autor je marketingovým a produktovým manažerem společnosti Blue Arrow International.


30obr_1.jpg
MODRÉ Z NEBE. Modré plechové obaly od společnosti Nestlé slibující modré z nebe patří mezi nejznámější.


30obr_2.jpg
FIDORKOVÉ SRDCE. Po plechu zatoužila také společnost Opavia. Do srdíčka zabalila oblíbené fidorky.


30obr_3.jpg
WHISKY V PLECHU. Ballantines má plechové obaly ráda. Své produkty do nich balí velmi často.


30obr_4.jpg
BEZ OMEZENĺ. Plechové obaly dokáží věrně kopírovat tvar baleného produktu. V tomto případě je uvnitř obalu skrytá láhev irské whisky.


30obr_5.jpg
OBLĺBENÝ PLECH. Výrobci dražších značkových alkoholických nápojů si v plechových obalech libují. Johnnie Walker je jedním z nich.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Demagog.cz varuje v nové kampani před dezinformacemi

Demagog.cz varuje v nové kampani před dezinformacemi

Projekt Demagog.cz spustil kampaň s cílem bojovat proti šíření dezinformací v České republice. Mottem „Dezinformace nás mohou zasáhnout více, než si myslíme“ se projekt snaží zdůraznit naléhavost osvěty veřejnosti o rizicích, která pro společnost čím dál více představují dezinformace.