Hrubé příjmy z inzerce vzrostly Blesku, LN, MfD a Právu

25. 5. 2006 10:05

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Hrubé příjmy z inzerce bez slev, bonusů a výměnných obchodů loni vzrostly u deníků Blesk, Lidové noviny, Mladá fronta Dnes a Právo. Naopak objem inzerce klesl u Hospodářských novin a Sportu. V průměru příjmy deníků vzrostly o 7,4 procenta, plocha, kterou pro inzeráty deníky nabídly, pak o 8,3 procenta. Vyplývá to z údajů, které zveřejnila Unie vydavatelů ve své ročence na základě monitoringu inzerce TNS A-Connect. Největší hrubé příjmy zaznamenala opět MfD, u níž objem inzerce stoupl o 10,4 procenta na 2,44 miliardy korun. Druhý je Blesk, u kterého byl nárůst 22,7 procenta na 1,19 miliardy; to je také největší nárůst ze všech deníků. Třetí je Právo se 726,2 milionu korun, což je meziročně o 18,4 procenta více. Čtvrté jsou Hospodářské noviny, které dosáhly objemu inzerce 522 milionů korun. To je méně o půl procenta ve srovnání s předminulým rokem. Lidové noviny jsou páté s 391,7 milionu korun, což je meziročně více o 4,3 procenta. Hrubé příjmy Sportu z inzerce byly 163,7 milionu korun, což představuje pokles o 10,9 procenta. Sedmý v tabulce je deník Šíp, který však začal vycházet až v říjnu; deník vznikl přeměnou do té doby regionálního Večerníku Praha. Hrubé příjmy z inzerce u Šípu dosáhly 11,9 milionu korun. Z monitoringu TNS A-Connect také pocházejí údaje o celkové ploše, kterou deníky nabídly v loňském roce pro inzerci; pro tento účel byly všechny plochy inzerátů sečteny do takzvaných celostran. Nejvíce jich měla MfD, a to 15 710 celých stránek, což je více o 12,9 procenta než předloni.
Druhé je Právo – 2712,7 celostrany, třetí Blesk – 2083,7 celostrany. Následují Hospodářské noviny – 1833,9 celostrany, Lidové noviny – 1409,1 celostrany, Sport -1160 celostran a Šíp – 84,2 celostrany.*

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.