EU by měla v komunikaci více využít celebrit i byznysu

11. 5. 2006 09:05

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Vedoucí orgány Evropské unie by měly při své snaze o zlepšení a zjednodušení komunikace s obyvateli unie využít i známých osobností a celebrit, obchodní sféry a nových možností techniky. Na mezinárodní konferenci v pražských Sovových mlýnech na téma Evropa jako téma komunikace to uvedli zástupci médií, firem zabývajících se informováním o unii i poradenských společností pracujících v Bruselu. Zástupci vlády se spolupráci s obchodní sférou nebrání.
Podle vedoucího bruselské kanceláře zpravodajské agentury Reuters Paula Taylora by měla unie více využívat internetu, například více propracovat své webové stránky, které podle něj neodpovídají současné úrovni vývoje techniky. Větším využitím internetových deníčků, takzvaných blogů, a nabídnutím možnosti stahovat pořady z internetu do mp3 přehrávačů, takzvaným podcastingem, lze oslovit mnohem větší počet mladých lidí, míní.
Šéf bruselské pobočky Reuters by se nebál ani využít při komunikaci unie známých osobností. „Největší dav, který jsem kdy viděl v tiskovém středisku Evropské komise, byl, když Bono nebo Bob Geldof přišli diskutovat s politiky EU o boji s chudobou,“ poznamenal Taylor.
Evropská komise si je vědoma nedostatků při komunikaci s obyvateli unie. Pokouší se proto unii lidem přiblížit novou komunikační strategií a takzvaným plánem D (dialog, debata a demokracie), a to zejména po loňském odmítnutí euroústavy v referendech ve Francii a v Nizozemsku. Komisařka Margot Wallströmová také zpracovala „bílou knihu“, jejímž cílem je vyvolat půlroční veřejnou debatu a vyvodit z ní konkrétní návrhy letos na podzim. Pro diskusi byla zřízena webová stránka pod střešním serverem europa.eu.int.
„EU by měla komunikovat i přes byznys kruhy,“ míní Ivan Stefunko ze společnosti EurActiv, která se profesně zabývá informováním o Evropské unii. Podle něj totiž k hlavním informátorům o unii patří ekonomicky laděné tituly, jako například Hospodářské noviny v České republice i na Slovensku, Ekonom, v Británii The Economist a další. „Jejich čtenáři tyto informace potřebují,“ míní. Stefunko rovněž řekl, že by EU mohly pomoci známé osobnosti, něco na způsob vyslanců dobré vůle, kteří existují při OSN. Podle něj tady jsou byznysmeni nebo televizní hvězdy, kteří se cítí Evropany a mohou se rok, dva věnovat unii. „Kdyby v nějakém týdeníku pro mládež byl rozhovor s Bonem o EU, ovlivnilo by to další generace dopředu,“ dodal.
Také bývalý český komisař při unii Pavel Telička, pracující nyní v Bruselu pro poradenskou firmu, míní, že je potřeba větší komunikace se sférou byznysu. „Je to velká síla, protože byznys bude vždy o krůček, o dva krůčky dále než politická reprezentace,“ řekl. Pokud podle Teličky nebudou mezi šiřiteli informací o unii viditelní a známí lidé, nebude to zajímat ani média. „Musíme k tomu přizvat lidi, kteří jsou od kumštu, z médií, showbusinessu, z oblasti počítačových her a podobně. Bez nich to nejde,“ míní.
„V každém případě český byznys, byť to nevypadá, je k nám naladěn velice pozitivně,“ uvedla v té souvislosti ředitelka vládního odboru pro informování o evropských záležitostech Petra Mašínová. Jako příklad uvedla formu sponzoringu v podobě zhruba 15 milionů lahví minerálky, na nichž jsou veškeré odkazy na informační zdroje o EU.
Na nedávném setkání se zástupci bank a podnikatelů podle Mašínové všichni vyjádřili podporu zavádění eura. „Řekli: ano, my budeme podporovat vysvětlování eura, budeme za vámi stát a říkat: ano, euro je nutné proto a proto,“ uvedla Mašínová. To by pak mělo vést k tomu, aby lidé nepřemýšleli, jestli euro ano nebo ne, ale aby pochopili, že euro už dávno ano a otázkou je kdy, dodala.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.