Electroworld jde na internet

26. 5. 2006 00:05

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Máme první fotky z Agentury roku. Podívejte se, jak jsme oslavili vítěze!

Letošní slavnostní předávání cen Agentury roku proběhlo v úterý 16. dubna v prostoru Václaváku 22. Bylo s námi u toho přes sto hostů a zábava byla ohromná. Přinášíme vám první část fotogalerie.

Reklama
SDG

Prodávat elektroniku jen v kamenných obchodech už nestačí. Na internet proto míří poslední velký hráč na tuzemském trhu, řetězec Electroworld. Jeho zboží na síti si zákazníci budou moci koupit už v létě.
„Dolaďujeme poslední smlouvy a detaily. Službu spustíme nejspíš už na přelomu června a července. Určitě ale v létě,“ říká Jiří Řízek, šéf Electroworldu.
Zboží přes síť už půl roku nabízí také konkurenční prodejce Datart. „Tento nový prodejní kanál už využilo k nákupu přes dvanáct tisíc lidí,“ říká ředitel Datartu Pavel Sláma. Podle něj se na síti prodává nejvíce velká domácí bílá technika. V těchto týdnech jde také dobře prodej elektroniky na dovolenou. Oba řetězce se k novému způsobu prodeje rozhodly i na základě úspěchu specializovaných internetových prodejců. Například tržby největšího Internet Mallu již loni překročily jednu miliardu korun. Přitom před necelými šesti lety jeho tři mladí zakladatelé prodali zboží jen za necelý milión korun.
„Zostření konkurence se neobáváme,“ říká marketingový šéf Internet Mallu Michal Pobežal. Podle něj bude internet pro kamenné obchody vždy pouze doplňkovým způsobem prodeje. Tvrdí také, že klasičtí prodejci elektroniky nebudou na internetu masově nasazovat výrazně nižší ceny, protože by tím konkurovali i svým klasickým prodejnám.
V současnosti již ale neplatí, že nejlevnější elektronika je k dostání pouze na síti. Konkurence na trhu s elektronikou se zvyšuje a kamenné obchody v agresívních cenových akcích kolikrát internet jasně trumfují.
Předností internetu ovšem nadále zůstává pohodlné nakupování „od stolu“. Vstupem Electroworldu navíc Češi budou moci během chvilky porovnat nabídky všech velkých tuzemských hráčů.
Přesto stále platí, že si lidé před nákupem elektroniky na zboží rádi „sáhnou“. Prodejci elektra proto plánují i nové prodejny. Electroworld letos podle Řízka zprovozní dvě až tři nové pobočky. Jisté je otevření prodejny v Plzni, o dalších jednáme,“ uvedl. Podle informací HN by jedna z nových poboček mohla být ještě letos v Pardubicích. Přírůstky do své sítě současných devatenácti českých prodejen letos plánuje i Datart.
Dohromady si všichni obchodníci s elektronikou ročně rozdělí zhruba 33 miliard korun.

Hospodářské noviny, 26. 5. 2006

Redakce MAM

Další zajímavé čtení