ČR je v rychlém internetu mezi novými členy EU na chvostě

17. 5. 2006 14:05

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Česká republika byla v posledním loňském čtvrtletí mezi třemi zeměmi s nejnižším rozšířením rychlého internetu z nových členských států EU. Podle Evropské asociace pro konkurenční telekomunikace (ECTA) bylo Česko mezi deseti novými členy unie osmé s 4,4 přípojky na 100 lidí.
Za ČR skončily jen Polsko s 2,6 přípojky a Slovensko s 2,4 přípojky na stovku obyvatel. Žebříček naopak vede Estonsko s více než 13 přípojkami, Malta, která má 12,8 připojení a Slovinsko s desetinou lidí připojených na internet. Mezi 15 původních členů EU vedou Dánsko s 28 přípojkami a Nizozemsko se čtvrtinou připojených.
Nové členské státy, které se umístily na konci celkového pořadí, nedokázaly podle asociace zavést opatření na podporu přístupu k vysokorychlostnímu internetu ve snaze rozvíjet konkurenci. Podle Naveeda Gilla ze společnosti Tiscali, která konkuruje dominantnímu Českému Telecomu, nedosahuje podíl alternativních operátorů na trhu rychlého internetu v tuzemsku ani 15 procent, zatímco v rozvinutějších zemích, jako je Malta, je to dvojnásobek.
Začátkem letošního roku se počet internetových přípojek výrazně zvýšil a v současnosti je přes 350 000 uživatelů ADSL a téměř 200 000 zákazníků kabelového internetu.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.