CME prudce zvyšuje tržby i provozní zisk

5. 5. 2006 08:05

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Americká mediální společnost Central European Media Enterprises hospodařila v prvním čtvrtletí s provozním ziskem 16,2 milionu dolarů (asi 364 milionů Kč). To je výrazné zlepšení proti stejnému období loni, kdy měl podnik provozní ztrátu 2,3 milionu USD.
Čisté tržby se zvýšily o 148 procent na 119,8 milionu dolarů, podnik má ale čistou ztrátu. Ta se dokonce prohloubila na 18,3 milionu z předchozích 7,9 milionu USD. Podnik během čtvrtletí pokračoval v investicích a převážně si upevňoval pozice v televizních stanicích v Rumunsku a na Slovensku.
Na příznivé hospodaření CME má značný vliv česká televizní stanice Nova. Z celkových čistých tržeb 121,5 milionu dolarů za jednotlivé segmenty činí podíl Novy a Galaxie Sport 40,5 milionu dolarů. Tyto dvě české stanice tedy celé CME zajišťují třetinu čistých tržeb. U tvorby hrubého zisku byl tento podíl ještě vyšší a dosáhl 39 procent, a to pouze za Novu.
Od února dohlíží na činnost CME v České republice a na Slovensku Adrian Sarbu, který má tyto regiony navíc k Rumunsku, kde působí jako regionální manažer. CME chce nadále upevňovat svůj vliv a podle ekonomické výhodnosti chce expandovat na nové trhy.
Konsolidované výsledky za první čtvrtletí zahrnují nejen výsledky Novy, ale od 23. ledna tohoto roku i výsledky slovenské televizní stanice Markíza. Ty se v hospodaření v prvním čtvrtletí loni objevily, ale nebyly konsolidované.
„Čtyři naše regionální trhy opět vykázaly prudký růst a tržby se na nich zvýšily o 36 procent. Zisk před úroky, daní a odpisy vzrostl o 87 procent,“ řekl k výsledkům výkonný ředitel CME Michael Garin.
Schůzka s analytiky se věnovala převážně činnosti CME v České republice. CME v prvním čtvrtletí oznámila novou strategii prodeje reklamního času a v rámci úspory nákladů zruší programové formáty, které neplní její očekávání. Příjmy z reklamy v TV Nova letos zřejmě klesnou, a to právě v důsledku změny strategie. Zlepšení se podle CME dostaví až v dalších letech.
CME vlastní televizní stanice v šesti zemích střední a východní Evropy. Na trzích, kde působí, televizi sleduje zhruba 82 milionů lidí. CME vlastní chorvatskou stanici Nova TV, české televize TV Nova a Galaxie Sport, rumunské stanice PRO TV, Acasa a PRO Cinema, slovenskou Markízu, ukrajinské stanice Studio 1+1, Studio 1+1 International a Gravis, a slovinské televize POP TV a Kanal A.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.