Americká mediální společnost Central European Media Enterprises hospodařila v prvním čtvrtletí s provozním ziskem 16,2 milionu dolarů (asi 364 milionů Kč). To je výrazné zlepšení proti stejnému období loni, kdy měl podnik provozní ztrátu 2,3 milionu USD.
Čisté tržby se zvýšily o 148 procent na 119,8 milionu dolarů, podnik má ale čistou ztrátu. Ta se dokonce prohloubila na 18,3 milionu z předchozích 7,9 milionu USD. Podnik během čtvrtletí pokračoval v investicích a převážně si upevňoval pozice v televizních stanicích v Rumunsku a na Slovensku.
Na příznivé hospodaření CME má značný vliv česká televizní stanice Nova. Z celkových čistých tržeb 121,5 milionu dolarů za jednotlivé segmenty činí podíl Novy a Galaxie Sport 40,5 milionu dolarů. Tyto dvě české stanice tedy celé CME zajišťují třetinu čistých tržeb. U tvorby hrubého zisku byl tento podíl ještě vyšší a dosáhl 39 procent, a to pouze za Novu.
Od února dohlíží na činnost CME v České republice a na Slovensku Adrian Sarbu, který má tyto regiony navíc k Rumunsku, kde působí jako regionální manažer. CME chce nadále upevňovat svůj vliv a podle ekonomické výhodnosti chce expandovat na nové trhy.
Konsolidované výsledky za první čtvrtletí zahrnují nejen výsledky Novy, ale od 23. ledna tohoto roku i výsledky slovenské televizní stanice Markíza. Ty se v hospodaření v prvním čtvrtletí loni objevily, ale nebyly konsolidované.
„Čtyři naše regionální trhy opět vykázaly prudký růst a tržby se na nich zvýšily o 36 procent. Zisk před úroky, daní a odpisy vzrostl o 87 procent,“ řekl k výsledkům výkonný ředitel CME Michael Garin.
Schůzka s analytiky se věnovala převážně činnosti CME v České republice. CME v prvním čtvrtletí oznámila novou strategii prodeje reklamního času a v rámci úspory nákladů zruší programové formáty, které neplní její očekávání. Příjmy z reklamy v TV Nova letos zřejmě klesnou, a to právě v důsledku změny strategie. Zlepšení se podle CME dostaví až v dalších letech.
CME vlastní televizní stanice v šesti zemích střední a východní Evropy. Na trzích, kde působí, televizi sleduje zhruba 82 milionů lidí. CME vlastní chorvatskou stanici Nova TV, české televize TV Nova a Galaxie Sport, rumunské stanice PRO TV, Acasa a PRO Cinema, slovenskou Markízu, ukrajinské stanice Studio 1+1, Studio 1+1 International a Gravis, a slovinské televize POP TV a Kanal A.
Česká cena za PR – Lemur prodlužuje deadline
Dva týdny navíc mají zadavatelé i agentury na zaslání přihlášek do komunikační soutěže, kterou pořádá Asociace public relations (APRA).