Čelný dánský deník znovu publikoval karikatury Mohameda

29. 5. 2006 09:05

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Více obsahu, moderní formáty. Portál iDnes.cz má nový design

Zpravodajský portál iDnes.cz mediální skupiny Mafra po několika letech nabídne novou podobu. Zjednodušuje strukturu, zvyšuje podíl obsahu a klade větší důraz na moderní formáty. V první fázi prošla změnou domovská stránka a její hlavní části: Zpravodajství a Sport.

Reklama
SDG

Dánský tisk znovu publikoval karikatury proroka Mohameda, které vyvolaly počátkem roku bouřlivé demonstrace v islámských zemích a kvůli nimž se na tuto severskou zemi snesla vlna hněvu muslimských radikálů. Obrázky otiskl v nedělní příloze deník Politiken. Od krize z počátku letošního roku je to vůbec poprvé, kdy se všech 12 karikatur objevilo v některém z čelných dánských listů.
Kontroverzní kresby nyní ilustrovaly esej amerického kreslíře Arta Spiegelmanna věnovaný umění a funkci karikatur. Vzhledem k tomu, že se autor ve svém textu o karikaturách Mohameda zmínil, bylo doplnění slov obrázky podle redakce k pochopení celkového kontextu nezbytné.
„Souvislost mezi textem a kresbami je tu novinářsky zcela relevantní,“ řekl k tomu dánské tiskové agentuře Ritzau šéfredaktor deníku Politiken Töger Seidenfaden. „Používáme je ve zcela přirozeném kontextu,“ dodal. Možných reakcí se redakce podle něj vůbec nebojí. „Od 30. září loňského roku jsme některé kresby, včetně té nejkontroverznější, zveřejnili celkem sedmkrát nebo osmkrát a nikdy jsme přitom nedostali ani jedinou stížnost od našich čtenářů nebo od dánských muslimů.“
Podle šéfredaktora je mezi jeho listem a deníkem Jyllands-Posten, který kresby zveřejnil jako první a který pak sklidil největší vlnu kritiky, velký rozdíl. Zatímco Politiken přináší karikatury v novinářských souvislostech s ohledem na novinářskou etiku, Jyllands-Posten je publikoval jako provokaci.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Bonami mění v nové kampani kartonový svět za osobité bydlení

Bonami mění v nové kampani kartonový svět za osobité bydlení

Novou kampaň s historicky největší videoprodukcí spouští Bonami. Jejím hlavním motivem je kontrast mezi nudným „kartonovým“ světem a „osobitým bydlením“, které může být s Bonami dostupné a jednoduché. Kampaň vznikla ve spolupráci s YYY agency a reklamní a filmovou produkcí Nice!.

Více obsahu, moderní formáty. Portál iDnes.cz má nový design

Více obsahu, moderní formáty. Portál iDnes.cz má nový design

Zpravodajský portál iDnes.cz mediální skupiny Mafra po několika letech nabídne novou podobu. Zjednodušuje strukturu, zvyšuje podíl obsahu a klade větší důraz na moderní formáty. V první fázi prošla změnou domovská stránka a její hlavní části: Zpravodajství a Sport.